• بررسی تاثیرهوش سازمانی بر کارآفرینی سازمان با میانجی گری یادگیری سازمانی و سرمایه فکری (مورد مطالعه: بیمارستان قدس اراک)

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/02/05
    • تعداد بازدید: 114
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بررسی تاثیرهوش سازمانی بر کارآفرینی سازمان با میانجی گری یادگیری سازمانی و سرمایه فکری (مورد مطالعه: بیمارستان قدس اراک)

    این تحقیق به بررسی تاثیر هوش سازمانی بر کارافرینی سازمان با میانجی گری یادگیری سازمانی و سرمایه فکری در بیمارستان قدس اراک پرداخته است. این تحقیق از نظر هدف یک تحقیق کاربردی و از لحاظ ماهیت و روش یک تحقیق علی است. جامعه آماری این پژوهش، کلیه کارکنان بیمارستان قدس اراک به تعداد 690 نفراست.

    روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای است. برای مولفه هوش سازمانی از پرسشنامه کارل البرخت (2003)، برای مولفه سرمایه فکری از پرسشنامه بونتیس (2004)، برای مولفه یادگیری سازمانی از پرسشنامه چیوا و همکاران (2007)، برای پرسشنامه کارآفرینی سازمانی از پرسشنامه رابینز و کولتر (1989) استفاده شده است. جهت تأیید روایی پرسش نامه ها به تأیید اساتید رسیده است و پایایی پرسش نامه ها با استفاده از نرم افزار spss مورد تأیید قرار گرفته است.

    برای آزمون فرضیه های تحقیق از معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد که هوش سازمانی بر کارافرینی سازمان با میانجی گری یادگیری سازمانی و سرمایه فکری تاثیر مثبت دارد. هوش سازمانی بر یادگیری سازمان و سرمایه فکری تاثیر مثبت دارد. سرمایه فکری و یادگیری سازمان بر کارآفرینی سازمانی تاثیرمثبت دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها