• بررسی تاثیر رهبری تحول گرا با نقش میانجی رفتار شهروندی سازمانی و چابکی سازمانی بر عملکرد شغلی (مورد مطالعه: دانشکده علوم پزشکی ساوه)

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/02/05
    • تعداد بازدید: 126
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بررسی تاثیر رهبری تحول گرا با نقش میانجی رفتار شهروندی سازمانی و چابکی سازمانی بر عملکرد شغلی (مورد مطالعه: دانشکده علوم پزشکی ساوه)

    هدف تحقیق بررسی تاثیر رهبری تحول گرا با نقش میانجی رفتار شهروندی سازمانی و چابکی سازمانی بر عملکرد شغلی در دانشکده علوم پزشکی ساوه می باشد. روش تحقیق علی و از نظر هدف کاربردی می باشد. جامعه آماری تحقیق کارکنان دانشکده علوم پزشکی ساوه به تعداد 475 نفر است. طبق فرمول کوکران حجم نمونه 213 نفر تعیین گردیده است.

    در این تحقیق از روش میدانی برای جمع آوری داده ها استفاده شده است. به منظور جمع آوری داده ها از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. برای ارزیابی روایی ابزار تحقیق برای مولفه رهبری تحول گرا از پرسشنامه باس و الیو (2002)، برای مولفه رفتار شهروندی سازمانی از پرسشنامه استاندارد لی و الن (2002)، برای مولفه چابکی سازمانی از پرسشنامه شریفی و ژانگ (2001)، برای مولفه عملکرد شغلی از پرسشنامه پاترسون (1970) استفاده شده است و پرسشنامه ها به تایید اساتید رسیده است و پایایی پرسشنامه ها با استفاده از نرم افزار spss با مقدار 0.786 در این تحقیق تایید شده است.

    در این تحقیق از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف به منظور سنجش نرمال بودن توزیع نمونه آماری استفاده شده است. برای آزمون فرضیه های تحقیق با استفاده از تکنیک معادلات ساختاری و آماره t از نرم افزار lisrel استفاده شده است. یافته های تحقیق حاکی از آن است که رهبری تحول افرین با نقش میانجی چابکی سازمان بر عملکرد شغلی تاثیر مثبت دارد.

    رهبری تحول افرین با نقش میانجی رفتار شهروندی سازمانی بر عملکرد شغلی تاثیر مثبت دارد. رهبری تحول افرین بر عملکرد شغلی تاثیر مثبت دارد. رهبری تحول افرین بر چابکی سازمان تاثیر مثبت دارد. رهبری تحول افرین بر رفتار شهروندی سازمانی تاثیر مثبت دارد. رفتار شهروندی سازمانی بر عملکرد شغلی تاثیر مثبت دارد. چابکی سازمان بر عملکرد شغلی تاثیر مثبت دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها