• جایگاه و نقش موثر حقوق شهروندی در تعامل بین روابط اداری، اجتماعی، اقتصادی و جامعه شناسی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/02/06
    • تعداد بازدید: 137
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    جایگاه و نقش موثر حقوق شهروندی در تعامل بین روابط اداری، اجتماعی، اقتصادی و جامعه شناسی

    صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری یکی از اساسی ترین محورهای نقشه راه در اصلاح نظام اداری است که در راستای تحقق هرچه بهتر یک نظام اداری خوب، تدوین شده است. نظام اداری هر کشور به مثابه سازمان تنظیم کننده کلیه فعالیتها برای نیل به هدف های تعیین شده است که ضمن ایجاد هماهنگی بین بخش های مختلف(اداری، اقتصادی و...) بستر مناسب برای حل مسائل و مشکلات مردم و پیشبرد امور عمومی را فراهم می کند. با توجه به این که تنظیم نظام اقتصادی از مهمترین راهکارهای تحقق عدالت اجتماعی است.

    اسلام به عنوان یک مکتب زندگی ساز قوانینی (حقوق شهروندی) را وضع نموده که در پرتو آن عدالت تامین می گردد. و این قوانین برای جلوگیری از فساد اداری تدوین شده است. فساد اداری پدیده ای شوم و مخرب است که ابعاد فردی و اجتماعی حیات بشری را در معرض آسیب قرار می دهد.

    فساد، منجر به انحراف در تصمیم گیری های اداری و سیاسی، اختلال در ثبات و توسعه اقتصادی، از بین رفتن و عدم امکان پیش بینی فرصت ها، اختلال در کل نظام یک کشور، سلب آسایش عمومی و ایجاد تشویش در مردم، فرار سرمایه های انسانی و مادی و نهایتاً فرسایش کل مجموعه، خواهد شد. لذا در این مقاله سعی شده است تا به بررسی و نقش موثرحقوق شهروندی در تعامل بین روابط اداری، اجتماعی، اقتصادی و جامعه شناسی پرداخته شده و در نهایت چالش های پیش رو تدوین و اجرای حقوق شهروندی مورد بحث و نتیجه گیری قرار گیرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم