• بررسی تاثیر نقش میانجی گری رضایت مشتری در تاثیر ابعاد راحتی خرید آنلاین(جستجوی آسان، راحتی معامله (تراکنش)) بر قصد خرید (مورد مطالعه : مشتریان وبسایت آیلار)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/02/07
    • تعداد بازدید: 95
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بررسی تاثیر نقش میانجی گری رضایت مشتری در تاثیر ابعاد راحتی خرید آنلاین(جستجوی آسان، راحتی معامله (تراکنش)) بر قصد خرید (مورد مطالعه : مشتریان وبسایت آیلار)

    هدف از این مطالعه بررسی تأثیر نقش میانجی گری رضایت مشتری در تاثیر ابعاد راحتی خرید آنلاین (جستجوی آسان، راحتی معامله (تراکنش)) بر قصد خرید است. این تحقیق کاربردی با روش توصیفی-پیمایشی از حوزه مطالعات میدانی انجام شده است.

    جامعه آماری تحقیق، مشتریان سایت آیلار می باشد، که حجم جامعه نامشخص است. که سطح تحلیل در این پژوهش مشتریان سایت آیلار می باشند که با توجه به شیوع ویروس کویید 19 در کشور و عدم دسترسی به جامعه آماری با همکاری این سایت پرسشنامه ها به صورت آنلاین برای مشتریان ارسال شد. با توجه به نامعلوم بودن حجم جامعه، حداقل حجم نمونه به تعداد 384 نفر مشخص گردید.

    براساس نمونه گیری غیراحتمالی از نوع در دسترس به توزیع و تکمیل پرسشنامه پرداخته شد. با توجه به تازگی متغیرهای تحقیق، ابزار جمع آوری اطلاعات، روایی و پایایی آن مورد آزمایش قرار گرفته است. آزمون فرض یه و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش رگرسیون چند متغیره ونرم افزار spss و pls انجام شد.

    روش تحقیق از نوع مدل ساختاری؛ تجزیه و تحلیل مسیر نتیجه است. نتیجه تجزیه و تحلیل مسیر نشان می دهد که جستجوی آسان، راحتی معامله (تراکنش) بر قصد خرید مشتریان فروشگاه اینترنتی آیلار تأثیر مثبت و معنادار دارد. جستجوی آسان، راحتی معامله (تراکنش) بر رضایت مشتریان فروشگاه اینترنتی آیلار تأثیر مثبت و معنادار دارد. رضایت مشتری بر قصد خرید مشتریان فروشگاه اینترنتی آیلار تأثیر مثبت و معنادار دارد. رضایت مشتری ارتباط بین جستجوی آسان، راحتی معامله (تراکنش) و قصد خرید مشتریان فروشگاه اینترنتی آیلار را میانجی گری می کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها