• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/02/07
    • تعداد بازدید: 120
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    نقش مدل های مدیریت دانش و ارتباط آن با منابع سازمان

    پیشرفت در حوزه به اشتراک گذاری اطلاعات و ارتباطات حجم عظیمی از داده ها را در چند دهه اخیر تولید کرده اند. داده های ذخیره شده برای فعالیت های مختلف تجاری و همچنین برای اندازه گیری عملکرد، اصلاحات، تغییرات، ارتقاء و سرمایه گذاری در سایر ابعاد دیگر کسب و کار دارای اهمیت می باشند. داشتن تجربه گسترده و دانش عالی در مورد فرآیندهای کسب و کار و استراتژی آن حیاتی می باشد. ابزارهای پیشرفته و بروز مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت و پردازش اطلاعات از منابع مختلف را آسان کرده است.

    این امر خود منجر به تولید دانش شده است. کار حاضر فرایند پیمایش رشته مدیریت دانش را از منظر سازمانی با در نظر گرفتن سطوح مختلف سازمان بیان می کند. در این کارمدل های برجسته مدیریت دانش شناسایی و یک تحلیل مقایسه ای ارائه شده است. همچنین ابزارهای مختلف مدیریت دانش برای پاسخگویی به نیازهای کسب و کارهای مدرن برای مدیریت اطلاعات و تولید دانش مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

    همچنین طبق مطالعات پیشین عوامل مختلف موثر در شکست مدیریت دانش را مورد بررسی قرارداده و به آنها اشاره کرده است. از طرفی چارچوب های مدیریت دانش مورد مطالعه در این مقاله بسته به صنعت، عوامل داخلی، خارجی و سایر موراد مرتبط به خود را دارند. از آنها تاثیر می پذیرند. مدیریت سازمان باید مسائل مختلفی مانند فرهنگ، ساختار و کفایت مجموعه مهارت های مدیران سازمان را نیز بررسی کند. استراتژی صحیح مدیریت دانش می تواند با تحلیل درست، پذیرش فناوری، بودجه بندی مناسب و مشارکت ذی نفعان، موفقیت ابتکارات مدیریت دانش سازمان را تضمین نماید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها