• نقش هوش مصنوعی در بازار های سرمایه

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/03
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/03/16
    • تعداد بازدید: 211
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۳۱۳۴۲۰۳۰۰۶

    نقش هوش مصنوعی در بازار های سرمایه

    هوش مصنوعی در هر حوزه ای کاربرد دارد. یکی از اساسی ترین کاربرد های آن در بازار بورس می باشد. هوش مصنوعی در واقع شبیه سازی کردن رفتار های مشابه انسان است به طوری که بسیار دقیق تر از انسان کار خود را انجام می دهد. در واقع می توانیم بگوییم هوش مصنوعی به عنوان شاخه ای از مهندسی کامپیوتر می باشد.

    از طریق هوش مصنوعی ماشین هایی طراحی و ساخته می شوند که شبیه به انسان عمل می کنند. یعنی بعد از شناخت و بررسی عوامل محیطی واکنش مناسبی را انجام می دهد. هوش مصنوعی در جاهای زیادی کاربرد دارد به طور مثال جستجوگر گوگل بر اساس جستجو های شما در مورد خرید لباس با سلیقه شما آشنا شده و در دفعات بعدی زمان جستجو بر اساس علایق شما موارد خاصی را به نمایش می گذارد.

    هر معامله گری استراتژی و متد معامله گری خاص خود را داراست. عوامل زیادی در طراحی یک استراتژی دخیل است از جمله تحلیل تکنیکال ، روانشناسی بازار، کنترل ریسک و مدیریت سرمایه ، بک تست. حالا کاربرد هوش مصنوعی در بورس گسترده تر شده است. در آینده نیز پیشرفت های زیادی را در این زمینه شاهد خواهیم بود. هوش مصنوعی می تواند هزاران داده لازم در یک جا بررسی کند و از طریق یادگیری ماشین واکنش های مناسبی را انجام دهد.

    کاری که انجام آن به طور دستی توسط انسان سخت و دور از توان است. با توجه به تاثیراتی که گفته شد، استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند منافع و کاربردهای زیادی برای معامله‌گران داشته باشد. تعدد سهم‌های موجود در بازار باعث می‌شود که معامله‌گران نتوانند آن‌ها را تحلیل کنند و استفاده از مزیت‌های هوش مصنوعی سبب می‌شود که بتوان حجم وسیع‌تری از سهام را تحلیل کرد و خرید و فروش نمود و این امر سبب داشتن معامله‌ای بهتر و سود بیشتر می‌شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها