• تست رله های حفاظتی نیروگاه های خورشیدی متصل به پست های برق فوق توزیع و شبیه سازی با etap

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/10
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/03/17
    • تعداد بازدید: 169
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۹۰۳۳۸۴۵۱۶۷

    تست رله های حفاظتی نیروگاه های خورشیدی متصل به پست های برق فوق توزیع و شبیه سازی با etap

    با توجه به احداث نیرو گاه های خورشیدی و ارتباط آن با شبکه برق سراسری نیاز مبرم به مطالعه و بررسی نوع اتصال این نیروگاها به شبکه برق توزیع می باشد، تنظیمات  رله های حفاظتی در این نیروگاه ها  دارای ایرادات و نواقصی می باشد که در طول زمان باعث وارد شدن خسارت به شبکه و ناپداری در شبکه و خروج پست های فوق توزیع  از شبکه می گردد.

    نصب و راه اندازی نیروگاه فتوولتائیک آسان و زمان راه ندازی کمتر نسبت به سایر نیروگاه ها، انرژی حاصل از تابش مستقیما و بدون واسطه های مکانیکی تبدیل به انرژی الکتریکی می شود، هزینه های انتقال خط به نقاط دور از دسترس شبکه سراسری و همچنین پیک سایی و جلوگیری از افت توان در شبکه انتقال نقش بسزایی داشته که این مزایا بدون نقش حفاظت در این نیرو گاه ها و داشتن اولویت امکان پذیر نمی باشد.

    تجهیزات حفاظتی نصب شده در این پست الزاما باید رله های نیومریک  باشند تا توانایی برنامه ریزی و کانفیگ  داشته و دارای ورودی خروجی  داده ها و فابلیت اتصال به کامپیوتر و شبکه داخلی پست را داشته باشند. تجهیرات اندازه گیری توانایی شبکه شدن وارتباط با انواع پروتکل های استاندارد، کنترل لحظه به لحظه سیستم، ارسال و دریافت  فرامین و گزارشات و کارت حافظه  جهت نگهداشت اطلاعات را داشته باشد. ترانسفورماتورهای جریان و ترانسفورماتورهای ولتاژ   که وظیغه تغذیه رله ها و تجهیزات اندازه گیری را دارند بایددارای درصد خطای کمتر بوده وقابلیت اطمینان را بالا برده و توانایی حفاظتی نیروگاه را افزایش دهند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها