• کاربرد نانو تکنولوژی در علم جراحی ( از تشخیص تا جراحی و درمان )

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/03/21
    • تعداد بازدید: 482
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    کاربرد نانو تکنولوژی در علم جراحی ( از تشخیص تا جراحی و درمان )

    نانوتکنولوژی حوزه ای از دانش است که با مواد و ابزار ها در سطح نانو سروکار دارد. کاربردهای نانو تکنولوژی در تمام حوزه های علوم مختلف گسترش یافته است. به طوریکه کاربردهای آن در زمینه پزشکی از دستاوردهای مهم آن است. کاربردهای آن در درمان، تشخیص، مانیتورینگ، جراحی و کنترل سیستم های زیستی بسیار چشمگیر است.

    نانوتکنولوژی ابزار هایی را برای کشف مرزهای علم پزشکی در سطح سلولی فراهم می آورد. برنامه های کاربردی فناوری نانو تقریبا تمام تخصص های جراحی را شامل می شود. کاربردهای مرتبط فناوری نانو در تخصص های جراحی شامل توسعه ابزار جراحی، موادشوینده و ضدعفونی، تصویربرداری، درمان دارویی هدفمند و روش های تجسم و تکنیک های بهبود زخم است. فناوری نانو در مدیریت زخم های سوختگی و شرایط مختلف ارتوپدی و... نقش چشمگیری دارد.

    همچنین استانداردهای مراقبت از بیمار، آزمایشات بالینی، تحقیقات و توسعه تجهیزات پزشکی برای استفاده ایمن، به کمک فناوری نانو بهبود یافته است. جراحان برای درمان بیماران خودهمواره به دنبال روش هایی هستند که 1 -آسیب کمتر به بیمار وارد شود 2 -شدت و میزان زخم کاهش یابد 3 -و معمولا پس از عمل عوارض کمتری وجود داشته باشد.

    فناوری نانو می تواند در پیشبرد این اهداف به جراحان کمک کند.در نتیجه ،کوتاه شدن دوره بهبودی برای یک بیمار،صرفه جویی در هزینه های بیمارستان،کاهش لیست انتظار برای عمل جراحی و اجازه دادن به پزشکان برای درمان بیماران بیشتر در همان دوره زمانی از بزرگترین دستاوردهای نانو در علم جراحی محسوب میشود. در این پژوهش میخواهیم کاربردهای این فناوری را در علم جراحی از ابزار و تجهیزات گرفته تا روش های درمان را بررسی کنیم و به نقش پررنگی که این فناوری میتواند در افزایش دقت و پیشرفت علم جراحی ایفا کند پی ببریم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها