• چالش های استفاده از تجهیزات حفاظت فردی در کارکنان بهداشتی بخش های کووید-19

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/03/22
    • تعداد بازدید: 123
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    چالش های استفاده از تجهیزات حفاظت فردی در کارکنان بهداشتی بخش های کووید-19

    بیماری کروناویروس (covid-19) اکنون یک اورژانس بزرگ بهداشت عمومی در جهان است. پرستاران به عنوان اعضای اصلی تیم مراقبت از بیماران covid-19 در معرض بیشتر چالش های ناشی از این بیماری هستند. روش جستجو: این مطالعه مروری با هدف مرور ادبیات مربوط به مشکلات جسمانی و روحی و روانی کارکنان مراقبت های بهداشتی (hcw) در رابطه با تجهیزات حفاظت فردی در طول انجام شد. برای انتخاب مقاله های مورد استفاده ابتدا عناوین یافت شده توسط موتور جستجو از نظر ارتباط موضوعی بررسی شدند.

    سپس مقالاتی که دارای معیارهای ورود بودند، مورد مطالعه و تحلیل قرار گرفتند. در مجموع از 118 مقاله بازیابی شده، 20 مورد مرور و تحلیل شدند. برای استخراج داده ها، دو پژوهشگر به طور هم زمان مرور و تحلیل مقالات را انجام دادند، همچنین جهت افزایش اعتبار و پایایی مطالعه، دو نفر کیفیت مقالات را به طور جداگانه مورد ارزیابی قرار دادند. یافته ها: افزایش مواجهه با بیماران مبتلا به covid-19 در محل کار با خطر بالاتر ابتلا به بیماری covid-19 مرتبط است.

    میزان خطر در افرادی که حداقل در معرض تماس بسیار مکرر به طور مداوم در محل کار بودند، مشابه افرادی بود که بدون ppe مناسب با بیماران مبتلا به کووید-19 در معرض اپیزودیک قرار داشتند. در بررسی تجربیات پرستاران حجم کار زیاد، سختی کار، احساس گرمای شدید ناشی از پوشیدن لباس های محافظ، تشنگی، مشکلات پوستی ناشی از تعریق زیاد و استفاده از ماسک، مشکل در توالت رفتن و رعایت دقیق پروتکل های حفاظتی از جمله مشکلات گزارش شده بود. نتیجه گیری: بهبود طراحی تجهیزات حفاظت فردی می تواند به حفظ عملکرد تیم درمانی کمک کند، به خصوص در شرایطی که این تجهیزات برای مدت طولانی استفاده می شود. بنابراین، سیستم های مراقبت بهداشتی، سازمان های دولتی و متخصصان عملکرد انسانی باید برای تعیین استانداردهای جهانی برای کیفیت تجهیزات، الزامات، تناسب و آموزش با یکدیگر همکاری کنند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها