• آموزش مداوم پرستاری سرمایه گذاری یا تهدید مالی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/03/22
    • تعداد بازدید: 175
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    آموزش مداوم پرستاری سرمایه گذاری یا تهدید مالی

    پرسنل هر سازمانی با ارزش ترین سرمایه آن سازمان محسوب می شود. پرستاران بیشترین نیروی حرفه ای در بیمارستان ها می باشند. آموزش مهمترین روش توانمندسازی پرستاران می باشد. آموزش یک نوع سرمایه گذاری ارزشمند بر روی نیروی انسانی محسوب می گردد. در سرمایه گذاری هزینه ها فایده بسیار مهم می باشد. محاسبه هزینه های مستقیم و غیر مستقیم آموزش یک چالش مهم برای دانشگاه های علوم پزشکی است. لذا مطالعه حاضر با هدف تشریح هزینه های مستقیم غیر مستقیم آموزش مداوم در دانشگاه های علوم پزشکی نگارش شده است.

    مطالعه حاضر یک نوشتار ( commentary ) است که با استفاده و تحلیل داده های برخی سیستم های مالی و قوانین مصوب دانشگاهی و ملی به تبیین و تشریح هزینه آموزش مداوم پرستاران می پردازد. بررسی های اولیه نشان می دهد که استانداردهای اعتبار بخشی ، حاکمیت بالینی ، آموزش مداوم باعث سردرگمی و بمباران آموزشی پرسنل می گردد.

    امتیازات آموزش مداوم مورد نیاز پرستاران در سال 15 امتیاز می باشد و هر ساعت آموزش مداوم معادل 0.6 امتیاز است، لذا هر پرسنل حدود 25 ساعت در سال آموزش دریافت می نماید. با احتساب وجود حداقل حدود 150 هزار پرستار در کشور سالانه معادل 3750000 ساعت آموزش مداوم برای پرسنل صرف می گردد، در صورتی که برای هر ساعت برنامه مبلغ 150000 ریال را در نظر بگیریم سالانه هزینه ای معادل 570 هزارمیلیارد ریال در این خصوص هزینه می گردد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها