• تحلیل ساختار سازمانی و فرهنگ ایمنی بر مدیریت بهداشت ، ایمنی و محیط زیست hse با توجه به نقش میانجی رضایت از ارتباطات

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/03/22
    • تعداد بازدید: 277
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    تحلیل ساختار سازمانی و فرهنگ ایمنی بر مدیریت بهداشت ، ایمنی و محیط زیست hse با توجه به نقش میانجی رضایت از ارتباطات

    هدف از پژوهش حاضر، تعیین تاثیر ساختار سازمانی و فرهنگ ایمنی بر مدیریت hse با توجه به نقش میانجی رضایت از ارتباطات در شرکت های زیرمجموعه موسسه پایدارسازان بود. پژوهش حاضر، توصیفی و از نوع همبستگی است . جامعه ی آماری پژوهش، را همه کارکنان ( کارگران ) شرکت های زیرمجموعه موسسه پایدارسازان تشکیل می دهند که تعداد آنها برابر با 430 نفر می باشد.

    حجم نمونه مطابق باجدول کرجسی-مورگان برابر با 200 نفر از برآورد شد؛ که با استفاده از شیوه نمونه گیری تصادفی ساده، اعضای نمونه ی آماری، انتخاب و در پژوهش شرکت داده شدند. پرسشنامه های مدیریت بهداشت، ایمنی و محیطزیست حسینی کبریا و همکاران (1393)، ساختار سازمانی رابینز  (1989)، فرهنگ ایمنی دیبه خسروی و همکاران  (1395)، رضایت از ارتباطات دانز و هاوزن (1977)، جهت گردآوری داده های میدانی، مورد استفاده قرار گرفتند.

    پایایی پرسشنامه ها توسط تکنیک ضریب آلفای کرونباخ و روایی آن به وسیله تکنیک روایی نسبت اعتبار محتوا مورد تایید قرار گرفت. به منظور آزمون فرضیات پژوهش از تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری مبتنی بر حداقل مجذورات جزئی ( نرم افزار اسمارت پی.ال.اس ) استفاده گردید. قبل از آزمون فرضیات پژوهش، به بررسی شاخص های برازش مدل در سه سطح مدل اندازه گیری ( بارهای عاملی و معناداری آن ها، میانگین واریانس استخراج شده، پایایی مرکب، روایی تشخیصی )، مدل ساختاری ( ضریب تعیین و استون گایسلر ) و مدل کلی (شاخص gof ) پرداخته شد. یافته های پژوهش نشان داد که ساختار سازمانی و فرهنگ ایمنی تاثیر مثبت و معناداری بر رضایت از ارتباطات دارند؛ تاثیر ساختار سازمانی و فرهنگ ایمنی بر hse نیز مثبت و معنادار بود؛ همچنین رضایت از ارتباطات تاثیر مثبت و معناداری بر hse داشت.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها