• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/03/23
    • تعداد بازدید: 389
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    اپلیکیشن هوشمند آموزشی - کاربردی مدیریت ریسک و ارگونومی در محیط های صنعتی و درمانی

    مخاطرات کاری موجود در محیط های صنعتی و درمانی همواره تهدید کننده سلامتی کارکنان و پرسنل این اماکن هستند. با رشد روزافزون حیطه های کاری، احتمال وقوع مخاطرات و شدت پیامدهای مربوطه رشد روزافزونی یافته که برای مقابله با این مسئله، مدیریت ریسک و ارگونومی که فرایندی مستمر است بسیار اهمیت پیدا می کند .

    جهت آموزش و اجرای مدیریت ریسک و ارگونومی می توان از روش های سنتی استفاده کرد، اما افزایش حجم اطلاعات علمی در دهه گذشته و همچنین پیدایش اپیدمی ویروس کرونا، نیاز به استفاده از روش های آموزشی و کاربردی الکترونیکی را پررنگ تر کرده است. نرم افزارهای هوشمند کاربردی - آموزشی که قابلیت بروز رسانی نیز داشته باشند، می توانند بهترین جایگزین روش های سنتی باشند.

    در این تحقیق، یک اپلیکیشن هوشمند آموزشی - کاربردی که قابلیت به روز رسانی نیز دارد، برای کارشناسان و دانشجویان حیطه های بهداشت حرفه ای و ایمنی کار، طراحی و پیاده سازی گردیده است. این اپلیکیشن توانمندی الکترونیکی جهت مدیریت ریسک و ارگونومی (ارزیابی پوسچر reba ) در محیط های صنعتی و درمانی را فراهم می کند. پس از آزمون اپلیکیشن فوق توسط تعدادی از کارشناسان و دانشجویان مرتبط، بازخورد عالی آنها از اجرای آن، نشان از موفقیت بالای این نرم افزار هوشمند دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم