• طراحی فیلتر غیرفعال تک تنظیمه به منظور حذف هارمونیک در یک ریز شبکه ترکیبی شامل توربین بادی، سلول خورشیدی و بار غیرخطی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/03/24
    • تعداد بازدید: 141
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    طراحی فیلتر غیرفعال تک تنظیمه به منظور حذف هارمونیک در یک ریز شبکه ترکیبی شامل توربین بادی، سلول خورشیدی و بار غیرخطی

    رشد تجهیزات الکترونیک قدرت و ظهور صنایع مدرن در شبکه توزیع، گسترش اعوجاج هارمونیکی را درشبکه های توزیع سبب شده است . با توجه به مطرح شدن موضوع ریزشبکه ها، و رشد روز افزون ادوات الکترونیک قدرت در بارهای شبکه از یک طرف، و همچنین وجود تولیدات پراکنده تجدیدپذیر مثل توربین بادی و سلول خورشیدی از طرف دیگر، موجب تغییرات عمده ای در شاخص های کیفیت توان شده است.

    یکی از مهمترین شاخص های کیفیت توان در این شرایط آلودگی هارمونیکی ریز شبکه می باشد که می تواند قابلیت اطمینان ریز شبکه را تحت تاثیر قرار دهد. از این رو، آنالیز هارمونیکی شبکه های توزیع دارای اهمیت ویژه ای است. بنابراین، در این مقاله یک روش جدید جهت طراحی فیلترهای غیر فعال به منظور حذف هارمونیک های تولیدی ادوات الکترونیک قدرت در یک ریز شبکه ترکیبی شامل بار غیر خطی، توربین بادی و سلول خورشیدی ارائه می شود.

    برای این منظور ابتدا پخش بار هارمونیکی و پاسخ فرکانسی ریز شبکه نمونه در نرم افزار etap ارائه می شود و اطلاعات مورد نیاز برای طراحی فیلتر غیر فعال استخراج می شود. سپس با توجه به آرایش ریز شبکه و نتایج بدست آمده مقدار پارامترهای سلف و خازن از فیلتر غیر فعال تعیین و شبیه سازی می شوند. نتایج شبیه سازی، کار آمدی فیلتر غیر فعال تک تنظیمه و همچنین بهبود پارامترهای کیفیت توان در ریز شبکه را تائید می کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها