• بررسی تاثیر رفتار بازیگران صنعت برق در مدیریت مصرف انرژی

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/03/24
    • تعداد بازدید: 177
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    بررسی تاثیر رفتار بازیگران صنعت برق در مدیریت مصرف انرژی

    انرژی الکتریکی به عنوان یکی از حامل های مهم به منظور توسعه اقتصادی کشور بسیار حائز اهمیت می باشد، لذا باید بمانند سایر منابع انرژی کشور از آن بدرستی استفاده نمود . در این راستا نیاز به اعمال مدیریت مصرف انرژی الکتریکی به عنوان یکی از عوامل اساسی در مصرف انرژی الکتریکی کشور است.

    بدین منظور نیاز به اقداماتی از قبیل تدوین قوانین و مقرارت لازم، اعمال مدیریت بار، استاندارد نمودن تجهیزات برقی، آموزش و آگاه سازی، پرداخت تسهیلات مالی به اجراکنندگان سیاست های مدیریت بار و مصرف انرژی الکتریکی و بسیاری از موارد دیگر می باشد، در این مقاله ابتدا سیاست ها و ابزارهای مدیریت بار و مصرف انرژی الکتریکی بررسی شده است و سپس نتایج اجرای این سیاست ها و تاثیرات آنها بر جانب تقاضای انرژی الکتریکی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

    به ابعاد مختلف مصرف انرژی در بخش های مختلف خانگی و تجاری، حمل ونقل، صنعت، نیروگاهی و پالایشگاهی و پیش بینی مصرف این بخش ها در افق چشم انداز 20 ساله ( 1404 ) پرداخته شده است. نتایج به دست آمده نشان می دهند که هدرروی در حوزه انرژی کشور نه تنها در بخش مصارف خانگی و تجاری بلکه در پالایشگاه ها، نیروگاه ها و خطوط انتقال برق در مقایسه با استاندارد جهانی در سطح قابل قبولی نیست و درجهت نیل به اهداف سند چشم انداز باید تغییرات اساسی در حوزه تولید و مصرف انرژی صورت پذیرد. در غیر این صورت با توجه به روند نزولی تولید و روند افزایشی مصرف در افق 1404 ( سال پایانی چشم انداز ) اقتصاد ایران به یک واردکننده خالص انرژی تبدیل خواهد شد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها