• عملکرد نیروگاه بادی بر روی قابلیت اطمینان و کیفیت توان و ولتاژ الکتریکی در شبکه توزیع برق

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/03/24
    • تعداد بازدید: 171
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    عملکرد نیروگاه بادی بر روی قابلیت اطمینان و کیفیت توان و ولتاژ الکتریکی در شبکه توزیع برق

    طبق گزارش های آمار جهانی، تقاضای انرژی جهانی سالانه 1.8 درصد افزایش خواهد یافت و بر اساس همین میزان روند مصرف انرژی، در سال 2030 میلادی، مصرف انرژی جهانی حدوداً 2 برابر خواهد شد. بنابراین، در دنیای امروز نیاز به منابع انرژی را بیش از پیش شدت بخشیده است. چنانچه دولت ها خواهان توسعه مطلوب و پایدار بدون لطمه زدن به توانایی نسل های آینده باشند لازم است از سیاست مدیریت مصرف انرژی پیروی کنند.نیروگاه های بادی به عنوان یک منبع تولید توان الکتریکی، در سیستم های قدرت امروزی مورد استفاده قرار می گیرند. این مقاله موضوع مهم قابلیت اطمینان در نیروگاه های بادی را ارائه می کند که در آن جنبه های مهم قابلیت اطمینان را بررسی می کند.

    با توجه به افزایش روز افزون استفاده از نیروگاه های بادی در جهان و حساس بودن این نیروگاه ها در مقابل عوامل مختلف بررسی قابلیت اطمینان آنها امری ضروری به نظر می رسد. ما در این مقاله جنبه ها و شاخص های مهم قابلیت اطمینان نیروگاه های بادی را بررسی کرده و در پایان با توجه به ویژگی های مختلف بادی مدل های مناسب تر و کارآمدتر توربین های بادی به خصوص از لحاظ قابلیت اطمینان را پیشنهاد کرده ایم. در مطالعات توربین های بادی در ایران، پایداری گذرا و قابلیت اطمینان ، باوجود مدل سرعت باد و توان توربین در نیروگاه بادی انجام شده است.

    همچنین با استفاده از ویرایش جدید نرم افزار دیجسایلنت، امکان استفاده از کامپیوترهای 64بیتی با چند هسته، برای افزایش سرعت محاسبات امکان پذیر شده است. در این پروژه برای بررسی شاخص های قابلیت اطمینان از نرم افزار digsilent استفاده شده است. با توجه به اهمیت ساختار فیدرهای توزیع در مطالعات قابلیت اطمینان، درانتها با ارائه یک الگوریتم کامل با در نظر گرفتن بهبود شاخص قابلیت اطمینان به یک الگوی مناسب برای استفاده مطلوب از منابع تولید پراکنده بادی دست یافتیم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها