• آنالیز ارزش و کاربرد آن در متعادل سازی خطوط تولیدی ( مطالعه موردی : شرکت تولیدی سیم و کابل های برق )

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/03/25
    • تعداد بازدید: 130
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    آنالیز ارزش و کاربرد آن در متعادل سازی خطوط تولیدی ( مطالعه موردی : شرکت تولیدی سیم و کابل های برق )

    مقاله زیر کاربرد آنالیز ارزش را در متعادل سازی خط تولید شرکت تولیدکننده سیم و کابل برق ، با استفاده از روش اولویت وزنی ارائه می دهد .فرایند آن بدین گونه است که ابتدا مراحل تولید محصول ، کد فعالیت ، شرح فعالیت ،شماره ایستگاه ،پیش نیاز هر فعالیت و زمان استاندارد برای هر کدام از فعالیت ها مشخص گردید.

    نیروی انسانی مورد نیاز ،تعداد تولید سالیانه سازمان، میانگین ضریب کارایی ایستگاه ها ، شاخص همگونی فعالیت ها در هر ایستگاه کاری (si) ، میزان توزیع کارها و فعالیت ها در هر ایستگاه همراه با افزایش میزان خروجی (be) ، میانگین فعالیت ها در خط تولید (wr) و میانگین زمان فعالیت ایستگاه ها (sav) ، برای دو حالت قبل از متعادل سازی و بعد از متعادل سازی خط ، محاسبه گردید .در ادامه ، معیار های محاسبه شده با یکدیگر مقایسه شدند .

    مقادیر سود ریالی حاصل از فروش محصول و هم چنین هزینه نیروی انسانی مشغول در خط تولید در هر دو شرایط قبل از متعادل سازی و بعد از متعادل سازی خط تولید محاسبه گردید ، سپس مجموع کل سود ریالی ناشی از پیاده سازی روش پیشنهادی ، محاسبه گردید . نتایج نشان داد که با اجرای روش پیشنهادی ، به دلیل افزایش میزان تولید، می توان میزان زیادی از تقاضای مشتریان را برآورده نمود و هم چنین سود کلانی عاید سازمان خواهد شد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم