• بررسی رهایش آموکسی سیلین در نانومیله های طلا پوشش داده شده با پلیمرهوشمند حساس به دما پنیپم

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/03/29
    • تعداد بازدید: 213
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    بررسی رهایش آموکسی سیلین در نانومیله های طلا پوشش داده شده با پلیمرهوشمند حساس به دما پنیپم

    زمینه و هدف: روش های مختلفی برای دارورسانی وجود دارد. سیستم های رهایش دارو هدفمند با حفظ غلظت دارو در زمانی مشخص، کنترل سرعت رهایش دارو و امکان رساندن دارو به یک بافت خاص می توانند چشم انداز جدیدی را در زمینه ی دارورسانی ایجاد کنند.

    روش تحقیق: نانومیله های طلا به روش seed-mediated growth سنتز و با پلیمر پنیپم پوشش داده شدند. مشخصات این سیستم با میکروسکوپ الکترونی عبوری (tem) ، طیف سنجی مرئی - فرابنفش  (uv-vis) و طیف سنجی مادون قرمز تبدیل فوریه  (ftir) تأیید شد. سپس رهایش دارو آموکسی سیلین به مدت 17 روز در فسفات بافر سالین مورد ارزیابی قرار گرفت.

    یافته ها: تصاویر tem نشان داد که نانومیله هایی با میانگین طول 62 / 71 نانومتر و عرض 31 / 28 نانومتر تشکیل شده و با دارا بودن دو پیک جذبی در 700 و 520 نانومتر در طیف uv-vis میله ای بودن آنها ثابت شد. نتایج حاصل از ftir ثابت کرد که پوشش پنیپم به خوبی روی نانومیله ها ایجاد شده و درتصاویر tem نیز به خوبی مشهود بود. پروفایل رهایش دارو نشان داد که افزودن پنیپم به نانومیله های طلا سبب افزایش زمان رهایش دارو در طولانی مدت می گردد.

    نتایج: این پژوهش نشان می دهد که نانومیله های پوشش داده شده با پنیپم می تواند به عنوان حامل دارویی کارآمد باشد و رهایش دارو را به صورت هدفمند و کنترل شده انجام دهد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها