• اندازه گیری ولتامتری ویتامین ث در حضور دوپامین با استفاده از الکترود اصللاح شده با نانولوله های کربنی/ کمپلکس وانادیوم (v) با لیگاند باز شیف سه دندانه مشتق از5- بروموسالسیل الدهید و نیکوتینک اسید

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/03/29
    • تعداد بازدید: 81
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    اندازه گیری ولتامتری ویتامین ث در حضور دوپامین با استفاده از الکترود اصللاح شده با نانولوله های کربنی/ کمپلکس وانادیوم (v) با لیگاند باز شیف سه دندانه مشتق از5- بروموسالسیل الدهید و نیکوتینک اسید

    در این تحقیق الکترود خمیر کربن با استفاده از کمپلکس وانادیوم (v) با لیگاند باز شیف سه دندانه مشتق از 5 -بروموسالسیل الدهید و نیکوتینک اسید متصل به نانولوله های کربنی چندجداره اصلاح شد و از آن بعنوان یک حسگر ولتامتری حساس جهت اندازه گیری ویتامین ث در حضور مقادیر زیاد دوپامین مورد استفاده قرار گرفت.

    فعالیت الکتروکاتالیتیکی موثری در افزایش جریان های آندی و کاهش اضافه ولتاژ آندی در محلول حاوی مخلوط دوپامین و ویتامین ث در سطح الکترود اصلاح شده مشاهده شد و مشکل همپوشانی پاسخ های ولتامتری این دو ترکیب مرتفع گردید. بالاترین میزان جدایش پیک ها برای این دو ترکیب با استفاده از الکترود اصلاح شده در محلول بافری با 0.4 = ph بدست آمد.

    از مزایای الکترودهای اصلاح شده می توان به گزینش پذیری، حساسیت، پایداری و تکرارپذیری (rsd≤3%) پاسخ های ولتامتری و همچنین حد تشخیص پایین برای دوپامین و ویتامین ث اشاره کرد. الکترود تهیه شده با موفقیت جهت تشخیص دوپامین و ویتامین ث در نمونه های دارویی بکار برده شد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها