• تولید زیستی نانوذرات نقره توسط قارچ های جنس فوزاریوم و آسپرژیلوس و مطالعه فعالیت ضدمیکروبی آن ها

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/03/29
    • تعداد بازدید: 205
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    تولید زیستی نانوذرات نقره توسط قارچ های جنس فوزاریوم و آسپرژیلوس و مطالعه فعالیت ضدمیکروبی آن ها

    مقدمه: سنتز نانوذرات نقره توسط قارچ ها به عنوان یک شاخه مهم از فناوری نانو به دلیل سازگاری با محیط زیست، امن و مقرون به صرفه بودن رو به گسترش است. به منظور افزایش بازدهی بیوسنتز نانوذرات نقره با شکل و اندازه مطلوب، کنترل پارامترهای کشت و فیزیکی در طول سنتز ضروری است.

    مواد و روش ها: در این پژوهش تولید برون سلولی نانوذرات نقره توسط 3 گونه قارچ های fusarium oxysporum melonis ، fusarium oxysporum sepa و aspergillus niger مورد بررسی قرارگرفت. نانوذرات نقره به دست آمده با روش های طیف بینی مرئی - فرابنفش (uv-visible) و میکروسکوپ الکترونی روبشی (sem) و پراش اشعه ایکس (xrd)، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. همچنین فعالیت ضد میکروبی این ذرات در برابر باکتری های بیماری زا  (staphylococcus aureus ، pseudomonas aeruginosa و escherichia coli) مورد بررسی قرار گرفت.

    نتایج : نانوذرات بصورت کروی و یکنواخت بودند. بیشترین فراوانی ابعاد نانوذرات سنتز شده توسط fusarium oxysporum sepa ، fusarium oxysporum melonis و aspergillus niger به ترتیب در محدوده 60-40 نانومتر ، 70-60 نا نومتر و 80-60 نانومتر بود. بحث و نتیجه گیری: توانایی بال نانوذرات سنتز شده مبتنی بر این قارچ ها در کاربر های فنی متفاوت حائز اهمیت می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها