• مروری بر فعالیت های بدنی و شادکامی در بین دانش آموزان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/04/04
    • تعداد بازدید: 129
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۹۰۳۳۸۴۵۱۶۷

    مروری بر فعالیت های بدنی و شادکامی در بین دانش آموزان

    چنان که در گذشته انسان بیش از هر چیز، در معرض بیماری های واگیردار قرار داشت، امروزه به مناسبت تحولات پیش آمده در شرایط بهداشـتی بـیشتـر نقـاط دنیـا، کمتـر بـا مخاطراتی از این نوع مواجه است. آنچـه امـروز چشـمگیرتر اسـت، بـروز بـیش از پـیش اختلالات روانی، در انواع مختلف و با شدت های متفاوت است. مشکلات روانشناختی بـرکل افراد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان تاثیر بسیار محسوسی خواهد داشت.

    پیش بینی می شود که از میان چهار خانوار در یک خانواده حداقل یک فرد مبتلا به اختلالات روانی یا رفتاری است و سلامت روانی خوبی ندارد. در طول چند دهه اخیر، مسئله شادکامی به عنوان یکی از ابعاد مهم سلامت مورد توجه قرار گرفته است، حتی بر اساس جدیـد تـرین پژوهش های انجام شده در کشورهای مختلف، بیماری های روانی بالاترین شیوع و فراوانی را دارند و بالاترین اولویت بهداشتی مربوط به بیماری های روانی است. شادمانی ذهنی عبارتست از" ارزیابی های شناختی و هیجانی فرد از زندگی اش " . این ارزیابی از سویی واکنش های هیجانی به حوادث و در سویی دیگر قضاوت های شناختی در مورد رضایت و به سرانجام رساندن وظیفه را در برمی گیرد.

    بنابراین، شادمانی ذهنی مفهوم وسیعی است که تجربه هیجان های مطلوب ، سطوح پایین هیجان های منفی و رضایت بالا از زندگی را دربرمی گیرد. شادمانی ذهنی، در ادراکات و ارزیابی های افراد از زندگی شان در ابعاد هیجانی ، عملکردهای روان شناختی و اجتماعی ، منعکس می شود.

    جزء هیجانی شادمانی ذهنی شامل دو مولفه شادکامی و رضایت از زندگی است. در پژوهش حاضر نیز به این بخش از شادمانی ذهنی پرداخته شده است. در این مقاله سعی شده است تا به روش کتابخانه ای مروری بر فعالیت های بدنی و  شادکامی در بین دانش آموزان داشته باشیم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها