• بررسی تاثیر تیپ های شخصیت و شوخ طبعی معلمان در بهبود عملکرد آن ها

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/05/01
    • تعداد بازدید: 198
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    بررسی تاثیر تیپ های شخصیت و شوخ طبعی معلمان در بهبود عملکرد آن ها

    اساسی ترین عامل براى ایجاد موقعیت مطلوب در تحقق هدف هاى آموزشی، معلم است. اوست که می تواند حتى نقص کتاب هاى درسى و کمبود امکانات آموزشى را جبران کند یا برعکس، بهترین موقعیت و موضوع تدریس را با عدم توانایى در ایجاد ارتباط عاطفى مطلوب به محیطى غیرفعال و غیرجذاب تبدیل کند. در فرایند تدریس، تنها تجارب و دیدگاه هاى علمى معلم نیست که موثر واقع می شود، بلکه کل شخصیت اوست که در ایجاد شرایط یادگیرى و تغییر و تحول شاگرد تاثیر می گذارد.

    دیدگاه معلم و فلسفه اى که به آن اعتقاد دارد، در چگونگى کار او تاثیر شدیدى می گذارد، بطورى که او را از حالت شخصى که فقط در تدریس مهارت دارد خارج می کند و به صور انسان اندیشمندى در می آورد که مسئولیت بزرگ تربیت انسانها بر عهده اوست. بر شمردن ویژگی هاى معلم کار چندان آسانى نیست؛ زیرا جوامع مختلف با فلسفه ها و نگرش هاى مختلف، انتظارات متفاوتى از معلم دارند، ولى می توان به ویژگی هاى کم و بیش مشترکى که لازم است معلمان در همه جا داشته باشند اشاره کرد.

    این مطالعه با هدف بررسی متون مربوط به رابطه بین تیپ های شخصیت و شوخ طبعی و بهبود عملکرد معلمان انجام شد. روش: بررسی به شکل مروری بر متون موجود صورت گرفت. یافته ها و نتیجه گیری: عملکرد با تیپ های شخصیت و شوخ طبعی رابطه دارد . تیپ شخصیت برون گرا و شوخ طبعی با عملکرد همبستگی مثبت و تیپ شخصیت روان رنجور با شوخ طبعی و عملکرد همبستگی معکوس دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها