• بررسی رابطه ی حمایت اجتماعی ادراک شده با سازگاری تحصیلی نوجوانان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/05/02
    • تعداد بازدید: 247
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    بررسی رابطه ی حمایت اجتماعی ادراک شده با سازگاری تحصیلی نوجوانان

    مقدمه و هدف: از مهمترین ابعاد زندگی، به ویژه در دوره نوجوانی، زندگی تحصیلی فرد می باشد چرا که در این دوران بیش از پیش تحت تاثیر همسالان و اجتماع قرار می گیرد. عملکرد تحصیلی، بر همه جنبه های زندگی فرد تاثیر می گذارد و پایین بودن عملکرد تحصیلی می تواند آسیب های بسیاری به فرد و جامعه وارد کند. یکی از متغیرهایی که می تواند تاثیر به سزایی بر عملکرد تحصیلی فرد بگذارد، سازگاری تحصیلی است.

    بنابراین هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه ی حمایت اجتماعی ادراک شده نوجوانان با سازگاری تحصیلی می باشد. روش: واژه های حمایت اجتماعی ادراک شده، سازگاری تحصیلی و نوجوانان در پایگاه های داخلی (نورمگز، مگیران، جهاد دانشگاهی) و خارجی ( گوگل اسکالر، ساینس دایرکت و اسکوپوس) جستجو شدند.

    نتایج: نتایج نشان داد که حمایت اجتماعی ادراک شده با سازگاری تحصیلی رابطه ی مثبتی دارد و هرچه فرد خود را بیشتر متعلق به سبک های از ارتباطات و تحت حمایت بداند بهتر می تواند با چالش های دوران تحصیل خود را مطابقت دهد و سازگاری تحصیلی داشته باشد. نتیجه گیری: حمایت اجتماعی ادراک شده نوجوانان با سازگاری تحصیلی رابطه مثبت دارد، بنابراین با دادن حمایت های اجتماعی لازم به نوجوانان می توانیم سازگاری تحصیلی آنها را افزایش دهیم .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها