• تاثیر رژیم غذایی بر فشار خون حاملگی

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/31
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/05/04
    • تعداد بازدید: 249
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    تاثیر رژیم غذایی بر فشار خون حاملگی

    مقدمه و هدف: افزایش فشار خون در حاملگی یکی از علل شایع بستری شدن زنان باردار در بیمارستان می باشد. این امر، احتمال خطر بروز پره اکلامپسی را نیز افزایش می دهد. تاکنون مطالعات در این زمینه بر نقش رژیم غذایی در حاملگی با بروز پره اکلمپسی متمرکز بوده است. هدف از مطالعه ی مروری حاضر بررسی تاثیر رژیم غذایی بر فشارخون حاملگی می باشد. روش: مقاله ی مروری حاضر حدود 15 مقاله به زبان های فارسی و انگلیسی که در سالهای 2015 تا 2022 منتشر شده اند را شامل می شود.

    جهت یافتن مقالات از کلید واژه هایی چون رژیم غذایی، فشار خون حاملگی، پره اکلمپسی، ارزیابی تغذیه، ریزمغذی ها، مواد معدنی و معادل انگلیسی آنها در پایگاه های اطلاعاتی چون pubmed ، google scholar و sid استفاده شد. نتایج: افزودن مکمل روغن ماهی به رژیم غذایی مادران باردار تاثیری در کاهش فشار متوسط شریانی آنها ندارد. همچنین مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین c با ابتلا به پره اکلامپسی و اکلامپسی ارتباط دارد.

    همچنین خواص آنتی اکسیدانی ( فلاونوئیدی و پلی فنولی ) خرما باعث کاهش فشار خون در زنان باردار برای مدت زمان کوتاهی می شود که باعث کاهش میزان خونریزی در حین زایمان می شود. نتیجه گیری: یافته های این مطالعه حاکی از آن است که کلسیم و فیبر دریافتی در بروز اختلالات هایپرتانسیونی به طور مستقیم نقش دارند. با توجه به تاثیر مثبت آموزش تغذیه بر رفتارهای تغذیه ای ، توصیه می شود ماماها مباحث تغذیه ای مادران باردار را در کلاس های آموزشی دوران بارداری آموزش دهند .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها