• تاثیر ریسک های اعتباری ، نقدینگی ، عملیاتی بر ریسک درماندگی بانک ها در بانک های ایران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/04/12
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/05/08
    • تعداد بازدید: 229
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۹۰۳۳۸۴۵۱۶۷

    تاثیر ریسک های اعتباری ، نقدینگی ، عملیاتی بر ریسک درماندگی بانک ها در بانک های ایران

    درماندگی مالی یکی از مسائلی است علاوه بر شرکت ها، بانک ها و موسسات مالی هم گریبان گیر آنها هستند که می تواند منجر به ورشکستگی بانکها شود. درماندگی بخش مالی به ویژه بانکها آثار بسیار مخربی بر اقتصاد و اعتماد مردم دارد. درماندگی مالی هم اکنون با گسترش بانک های خصوصی و خصوصی سازی بانک های دولتی، به مقوله ای مهم و قابل اعتنا برای فعالان این صنعت تبدیل شده است.

    از مهمترین مخاطرات فراروی فعالیت بانکها و موسسات اعتباری می توان به ریسک های بانکی اشاره کرد. درماندگی یا ریسک درماندگی بانکها بخش اعظمی از ادبیات بانکداری را به خود اختصاص داده، به ویژه پس از بحران مالی جهانی و به دنبال آن ورشکستی های گسترده بانکها، این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار شده است.

    از آنجایی که درماندگی بخش مالی به ویژه بانکها آثار سوئی بر اعتماد مردم به نظام مالی کشور و به کل اقتصاد منتقل می کند لذا بررسی عوامل تاثیرگذار بر ریسک درماندگی از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. در این مقاله مروری بر ریسک های عمده بانکی از جمله ریسک اعتیاری، ریسک نقدینگی و ریسک عملیاتی وتاثیر این عوامل بر درماندگی بانکها پرداخته شده است هدف اصلی این پژوهش، تحلیل تاثیر ریسک اعتباری و ریسک نقدینگی و ریسک عملیاتی در بین تحقیقات انجام شده در 10 سال اخیر می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها