• تاثیر قدرت بر بروز رفتار چاپلوسانه در ادارات دولتی شهرستان گچساران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/04/12
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/05/08
    • تعداد بازدید: 153
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۹۰۳۳۸۴۵۱۶۷

    تاثیر قدرت بر بروز رفتار چاپلوسانه در ادارات دولتی شهرستان گچساران

    مسئله چاپلوسی و توسعه آن در سازمان های دولتی ایران نیز مشهود است. در سازمان های دولتی کشور برخی از کارکنان چاپلوسی را مسیر یا ابزار ساده تری برای توسعه و پیشرفت شغلی خود یافته و به واسطه این رفتار در سازمان ارتقاء می بایند. این پیشرفت از دو جهت منجر به تضعیف عملکرد و توقف توسعه سازمان می گردد و مسئله ساز است.

    اول از این جهت که منجر به بی اعتمادی و بی انگیزگی در دیگر کارکنان سازمان می شود و دوم از این جهت که منجر به ارتقاء و تصمیم ساز شدن کارکنان بدون دانش و تخصص در سازمان می گردد. تحقیق حاضر از نوع توصیفی می باشد. جامعه ی آماری این پژوهش را کلیه کارکنان سازمان های دولتی منتخب شهرستان گچساران شامل سازمان های شهرداری، فرمانداری، نفت، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی تشکیل می دهند.

    ابزار جمع آوری داده ها در تحقیق پرسشنامه است. پایایی و روایی پرسشنامه نیز با آزمون های ضریب آلفای کرونباخ و تحلیل عاملی تاییدی مورد تایید قرار گرفتند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیات، مدل و پرسشنامه تحقیق نیز از مدل سازی معادلات ساختاری تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد از میان عوامل وضعیتی متغیر ابهام در نقش و از میان عوامل فردی یا غیروضعیتی درگیری شغلی و اثر معنی داری بر بروز رفتارهای چاپلوسانه دارند .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها