• چادر و رسانه ملی

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/04/12
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/05/09
    • تعداد بازدید: 131
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۹۰۳۳۸۴۵۱۶۷

    چادر و رسانه ملی

    یکی از روش های شناخت فرهنگ جوامع، بررسی پوشش مردمان آن سرزمین است که مستلزم شناخت ریشه های فرهنگی – اجتماعی عقیدتی و اقتصادی است . با توجه به تغییرات بوجود آمده در حجاب بانوان ایران پس از انقلاب اسلامی و نگاهی موجدانه به ابعاد وپیامدهای فرهنگی - اجتماعی اقتصادی وسیاسی این موضوع - یکی از مسایل مهم در حوزه پوشش بانوان - مسیله چادر به عنوان حجاب برتر بانوان ایرانی می باشد .

    این پوشش خاص باتوجه به کارکرد آن در بدنه اجتماع وبازنمایی های رسانه ای آن در شمار مسایل مهم وحساس مطالعاتی در حوزه حجاب وعفاف است .نوع تحقیق صورت گرفته در این پژوهش از نظر هدف کاربردی واز نوع توصیفی وتحلیلی است واز روش تحقیقات اسنادی وکتابخانه ای درجهت جمع داده ها استفاده شده است .

    این مقاله با مروری بر تاریخچه پوشش در ایران و جایگاه چادر در اسلام به بررسی ومطالعه نقش زنان چادری درسریال های تلویزیونی وبازخوردهای آن در جامعه می پردازد. هدف از نگارش این اثربررسی نگاه رسانه ای به زن چادری است. که با تحقیق ومطالعه نشان می دهد نوع نگاه به چادرو زن چادری با خاستگاه فرهنگی آن مطابقت ندارد زیرا رسانه ملی تصویری مطلوب ارایه نداده و در نهایت با مطرح کردن چند پیشنهاد و راه حل در رفع این مسیله پرداخته است .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها