• بررسی رابطه قدرت مدیرعامل اجرایی و ریسک سقوط قیمت سهام برای فعالین بورس استان گلستان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/04/12
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/05/10
    • تعداد بازدید: 132
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۹۰۳۳۸۴۵۱۶۷

    بررسی رابطه قدرت مدیرعامل اجرایی و ریسک سقوط قیمت سهام برای فعالین بورس استان گلستان

    بخش بزرگی از ادبیات مالی به طور مستند نشان می دهند که بازده سهام غالبا چولگی منفی دارد یکی از عوامل مهمی که باعث چولگی منفی می شود، گرایش مدیران برای جلوگیری از انتشار اخبار بد برای مدت زمان طولانی است. هنگامی که انباشتگی اخبار بد به سطح نسبتا بالایی می رسد، مدیر مجبور است اخبار بد را برای سرمایه گذاران منتشر و یا افشا کند که منجر به یک نوسان بزرگ منفی در قیمت سهام می شود. (یعنی افت شدید قیمت).

    این نوع ریسک سقوط قیمت به عنوان ریسک سقوط بازار سهام ( از این به بعد ریسک سقوط ) شناخته می شود که اخیرا در تحقیقات دانشگاهی مورد توجه زیادی قرار گرفته است. این مطالعه به بررسی تاثیر ریسک سقوط قیمت سهام بر قدرت آتی مدیرعامل اجرایی می پردازد. تحقیق حاضر از نظر نحوه گردآوری داده ها از نوع تحقیقات اسنادی – کتابخانه ای می باشد و برحسب ماهیت و روش از نوع تحقیقات کمی (توصیفی – مقایسه ای ) است که با استفاده از اطلاعات و داده های مربوط به گذشته، پس رویدادی صورت خواهد گرفت.

    در این پژوهش برای جمع آوری داده ها و اطلاعات از روش کتابخانه ای ومراجعه به آرشیو عمومی صورت های مالی سازمان بورس اوراق بهادار و لوح های فشرده ارائه شده از سوی روابط عمومی این سازمان و نیز گزارش های هفتگی و ماهنامه بورس اوراق بهادار و با استفاده از نرم افزارهای تدبیرپرداز و دنا سهم انجام می شود.

    با استفاده از یک نمونه پانل داده بزرگ در سال های 1386 تا 1397 مشاهدات مربوط به شرکت – سال، ما نشان دادیم ریسک سقوط قیمت سهام بر قدرت مدیرعامل اجرایی تاثیر منفی معناداری دارد، و این نشان می دهد که بعد از سقوط قیمت سهام، قدرت مدیرعامل کمتر می شود. همچنین دریافته شد که تاثیر منفی ریسک سقوط قیمت سهام بر قدرت مدیرعامل در شرکت های دارای حاکمیت شرکتی قویتر، کمتر است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها