• معرفی و شناخت الیاف گیاهی مورد استفاده در صنعت نساجی

    نویسندگان :
    کلمات کلیدی :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/04/12
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/05/11
    • تعداد بازدید: 162
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۹۰۳۳۸۴۵۱۶۷

    معرفی و شناخت الیاف گیاهی مورد استفاده در صنعت نساجی

    الیاف مواد اولیه کالای نساجی است. بسیاری از خواص نهایی منسوجات به مشخصات فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی این ماده اولیه بستگی دارد. در یک تقسیم بندی کلی الیاف در دو دسته طبیعی و مصنوعی قرار می گیرند. اندازه گیری و تعیین مشخصاتی از الیاف مانند طول و توزیع طول، قطر، موج لیف، ظرافت، تنش مخصوص، ازدیاد طول تا پارگی الیاف و ... در پیش بینی رفتار نهایی منسوج بسته به مورد مصرف آن ضروری به نظر می رسد. الیاف جمع کلمه لیف است.

    به طورکلی الیاف از رشته های نازک با طول مناسب است که دارای قابلیت انحنا و استحکام کافی برای ریسندگی می باشد و به عنوان مواد اولیه برای تهیه انواع پارچه و نخ مورد استفاده قرار می گیرد. به طورکلی با توجه به روش ساخت الیاف به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند و با توجه به نوع کاربردشان در صنایع مختلف با نام خاصی شناخته می شوند.

    هدف از انجام این پژوهش شناخت انواع الیاف گیاهی مورد استفاده در تولید پارچه و جایگاه آن در صنعت نساجی است. این پژوهش بر اساس هدف از نوع تحقیقات بنیادی و بر اساس ماهیت و روش از نوع تحقیقات توصیفی است. چگونگی گردآوری اطلاعات در این پژوهش به روش اسنادی ( کتابخانه ای) است که بر اساس آن کلیه منابع مورد مطالعه و فیش برداری قرار خواهند گرفت.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها