• نقش هویت کارکنان در دلبستگی کارکنان و رضایت شغلی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/04/12
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/05/11
    • تعداد بازدید: 253
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۹۰۳۳۸۴۵۱۶۷

    نقش هویت کارکنان در دلبستگی کارکنان و رضایت شغلی

    نقش عامل انسانی در پیشبرد امور جامعه، دارای اهمیتی خاص است و موثرترین رکن تحولات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی محسوب می شود. پیشرفت های اقتصادی و اجتماعی لازمه توجه خواص به آموزش نیروی انسانی متعهد، متخصص، ماهر وکوشش در افزایش عوامل موثر در رضایت شغلی او دارد. بحث هویت سازمانی یکی از چالش برانگیزترین مباحث سازمانی است. به این دلیل توجه زیادی را در ادبیات رفتار سازمانی و پژوهش های مدیریتی به خود جلب کرده است. هدف این پژوهش بررسی نقش هویت کارکنان در دلبستگی کارکنان و رضایت شغلی بود.

    بدون هویت سازمانی، ارتباطات سازمانی اثربخش نمی تواند وجود داشته باشد، همچنین ارتباطات قابل ملاحظه ای نیز وجود نخواهد داشت و برنامه ریزی معنی داری و هیچ رهبری انجام نخواهد شد . رضایت شغلی یکی از متغیرهای نگرشی بسیار مهم در مطالعاترفتارسازمانی است. این اصطلاح نوعی زمینه، گرایش، تمایل، علاقه، استعداد و آمادگی برای پاسخ دادن به طرز مطلوب یا نامطلوب بودن یا نوعی نگرش نسبت به محیط کار است .

    از طرفى نیروى انسانى هرسازمان به عنوان مهم ترین منبع راهبردى، در رسیدن به هدف هاى سازمانى نقش مهمى را ایفا نموده و نیروى محرکه سازمان محسوب می شوند. بنابراین تصورات و نگرشهاى آنان به شغلشان در کارآیى و اثربخشى سازمان اثر گذار می باشد. یافته های تحقیق حاکی از آن بود که هویت کارکنان بر دلبستگی کارکنان و رضایت شغلی تاثیر مثبت و معنی داری دارد و در این بین تاثیر هویت کارکنان بردلبستگی کارکنان بیش تر می باشد .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها