• شناسایی دلایل حیوان آزاری در ایران

    کلمات کلیدی :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/31
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/05/31
    • تعداد بازدید: 162
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    شناسایی دلایل حیوان آزاری در ایران

    آسیب رساندن به حیوانات یک رفتار ناهنجار اجتماعی است که می تواند ریشه در اعتقادات تعصب گونه ی شخصی یا فرهنگ موجود در یک جامعه یا اختلالات روانی در پیشینه ی مرتکب باشد. اینکه در ایران به چه میزان از نگاه روانشناسی و فرهنگی بجای سزادهی صرف به این موضوع نگریسته شده جای تامل داشته و نیازمند بررسی است. مقابله و مجازات عاملان اصلی حیوان آزاری ضروری است که باید با برخورد قاطعانه مهار و کنترل شود، اما از نگاه جامعه شناسان ، روانشناسان و جرم شناسان شناخت علل و پیشگیری ریشه ای از چنین رفتارهای خشونت آمیز مستلزم آگاهی رسانی ، فرهنگ سازی موثر و اصولی و درمان بزهکارانی است که اجرای مجازات در آنها بی تاثیر یا حداقل کم تاثیر است.

    امری که مراکز آموزشی ، رسانه ای و خانواده به عنوان مجموعه هایی تاثیر گذار می توانند به ایفای نقش بپردازند. لازم است پدیده ی حیوان آزاری از دو دیدگاه روانی و اجتماعی مورد بررسی قرار دهیم. علت این است که قبل از جرم انگاری یک رفتار مخرب و ناهنجار ، می بایست علل مختلف بروز آن را بررسی نمود تا در صورت عدم امکان راه حل کافی ، از جرم و مجازات به عنوان آخرین راهکار قانونی بهره برد؛ چرا که بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی قبل از اینکه به مرحله ی جرم برسند ، توسط متخصصین روانی و اجتماعی مداوا می گردند.

    علم روانشناسی با کنکاش در وضعیت روحی و سابقه ی روانی مرتکبان می تواند کمک بسیاری در علت یابی رفتار مجرمانه ی حیوان آزاری باشد. در این تحقیق درباره ی انواع حیوان آزاری ، دلایل حیوان آزاری و دیگر صفات حیوان آزارها صحبت می شود . همچنین به سوالاتی پاسخ داده می شود که چگونه می توانیم از حیوان آزاری جلوگیری کنیم و چه قوانین و فرهنگ سازی لازم است تا حقوق حیوانات پایمال نشود. روش تحقیق بصورت توصیف موضوع و سپس تحلیل آن با استفاده از منابع موجود و مقالات منتخب بوده است. روایی بصورت صوری و متحوایی است. داده های گردآوری شده بر اساس مقالات معتبر و تایید شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها