• حمایت اجتماعی از دانش آموزان، مفهومی فراموش شده

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/31
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/05/31
    • تعداد بازدید: 168
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    حمایت اجتماعی از دانش آموزان، مفهومی فراموش شده

    در هر سازمانی حمایت اجتماعی یکی از اولویت های مهم و تاثیرگذار مدیران و به طور کلی سازمان است. در سیستم های آموزشی و در فرآیند پرورش دانش آموزان انگیزش و حمایت از آن ها مساله ای حساس در مدارس است. امروزه با وجود تنوع در مدارس و فشار تحصیلی که بر دانش آموزان به دلایل مختلف وارد می شود، دیگر حمایت اجتماعی و مفاهیمی از این دست اولویت مدارس نبوده و در بسیاری از مدارس تقریبا به دست فراموشی سپرده شده است.

    انسان با زندگی در جامعه و برقراری تعاملات، مناسبات و روابط اجتماعی، نیازمند یاری، همراهی، جانب داری، حفاظت و طرفداری دیگران در شرایط سخت و آسان است. حمایت اجتماعی شامل دو بعد اساسی است مشتمل بر جنبه ذهنی که نشان دهنده تصورات و ادراکات فرد از حمایت های اطرافیان است و بعد دیگر شامل جنبه عینی است که میزان مساعدت های واقعی ارائه شده به فرد را نشان می دهد. در واقع حمایت اجتماعی با تقویت شایستگی ها و دعوت از فرد به جایگزینی افکار توانستن به جای نتوانستن وی را به تحرک وا می دارد .

    در حقیقت حمایت اجتماعی منبعی را فراهم می آورد که افراد را قادر می سازد با تنیدگی ها مقابله کنند.منابع حمایت اجتماعی مدرسه شامل والدین، معلمان، هم کلاسی ها و افرادی که ممکن است بر رضایت دانش آموزان در مدارس تاثیر بگذارند، هستند. با توجه به ضرورت این مساله محققین در پژوهش حاضر به دنبال بررسی مروری مفهوم حمایت اجتماعی در مدارس بوده و همچنین انواع متنوعی از حمایت های اجتماعی که در مدارس به صورت ویژه می توان به کار برد .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها