• ارائه مدل تعیین مولفه های مربیگری مشتری

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/31
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/02
    • تعداد بازدید: 87
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    ارائه مدل تعیین مولفه های مربیگری مشتری

    هدف پژوهش حاضر ارائه مدل مربیگری مشتری است. روش پژوهش کیفی و از نوع نظریه زمینه ای است و روش مصاحبه عمیق و داده های ثانویه به کار گرفته شده است. نتایج حاصل از تحلیل داده ها توسط نرم افزار maxqda تجزیه و تحلیل شدند و در نهایت با استخراج روابط بین آنها ، مدلی جامع و بومی سازی شده جهت دستیابی به شناختی درست از مربیگری مشتری ارائه شد. نتایج حاصله نشان می دهد که عوامل متعددی مربیگری مشتری را تعریف می کنند.

    هر یک از این عوامل به زیرشاخه های متعددی تقسیم شده اند که شامل شرایط علی (مولفه ها ، ویژگی ها و وظایف مربیگری) ، شرایط زمینه ای (موانع و محدودیت ها ، ویژگی های فردی مشتری)، راهبرد (مربیگری در بازاریابی ، یادگیری اجتماعی ، مربیگری تیمی ، مربیگر چندتخصصی ، الگوی مناسب با مخاطب ، محیط و انواع پدیده ها) ، تعدیلگر (مربیان غیر مستقیم) ، پدیده محوری (مربیگری مشتریان) و پیامد (رفتار شهروندی مشتری، ارزش گذاری، ارزش آفرینی و رشد و شکوفایی) است.

    یافته های این تحقیق نشان می دهد که می توان با فرهنگ سازی، آموزش و بکارگیری مربیان عرصه کسب وکار همچنین با آموزش کارکنانی که ارتباط مستقیم با مشتریان دارند و تبدیل آنها به مشاوران مشتریان نه فروشندگان صرف و اجرای برنامه هایی که مشتریان خود را به عنوان شهروندان این فروشگاه بدانند به پیشبرد هر چه بیشتر اهداف فروشگاه ها کمک نمود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها