• تاثیر رفتارهای رهبری استراتژیک و فرهنگ سازمانی بر رابطه بین سیستم های اطلاعاتی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/31
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/02
    • تعداد بازدید: 158
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    تاثیر رفتارهای رهبری استراتژیک و فرهنگ سازمانی بر رابطه بین سیستم های اطلاعاتی

    هدف اصلی پژهش حاضر تاثیر رفتارهای رهبری استراتژیک و فرهنگ سازمانی بر رابطه بین سیستم های اطلاعاتی است. این تحقیق براساس روش تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ ماهیت و روش، توصیفی از شاخه پیمایشی است. جامعه مورد مطالعه در این پژوهش مدیران ارشد و کارکنان شعب بانک پاسارگاد شهر تهران است. که تعدادشان 2500 نفر می باشد. براساس فرمول کوکران، تعداد نمونه آماری این پژوهش 210 نفر در نظر گرفته شده است.

    به منظور سنجش متغیرها از پرسشنامه استاندارد سیستم های سازمانی (شائو، 2019) با 9 گویه؛ همسویی استراتژیک کسب و کار سیستم های اطلاعاتی (شائو، 2019) با 3 گویه؛ فرهنگ سازمانی (فرهنگ انعطاف پذیر محور و فرهنگ کنترل محور) (شائو، 2019) با 8 گویه و پرسشنامه ویژگی های رهبری (رهبری نفوذ ایده آل و رهبری الهام بخش) (شائو، 2019) با 10 گویه طیف لیکرت پنج تایی استفاده شد.

    برای تجزیه و تحلیل داده ها، از فنون آمار توصیفی شامل جدول فراوانی و نمودار میله ای برای تجزیه و تحلیل داده های جمعیت شناسی نمونه آماری و از آزمون های آماری شامل کولموگروف - اسمیرنف و معادلات ساختاری برای بررسی نرمال بودن و فرضیات تحقیق استفاده شده است. نرم افزارهای مورد استفاده spss23 و smartpl3 می باشد. یافته های پژوهش نشان داد تاثیر رفتارهای رهبری استراتژیک و فرهنگ سازمانی بر رابطه بین سیستم های اطلاعاتی تاثیر دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها