• مدیریت شهرهای هوشمند در برنامه ریزی جدید شهری

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/31
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/05
    • تعداد بازدید: 121
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    مدیریت شهرهای هوشمند در برنامه ریزی جدید شهری

    اهمیت مطالعات کیفیت زندگی در پایش سیاست های عمومی و نقش آن بعنوان ابزاری کارآمد در مدیریت و برنامه ریزی شهری است . نظر به اینکه یکی از دلایل شکل گیری شهرهای جدید در ایران، طراحی محیط های برنامه ریزی شده و مطلوب برای ساکنان آن بوده ، پیگیری این موضوع که شرکت عمران شهرهای جدید و شهرداری مربوط تا چه اندازه توانسته است رضایتمندی شهروندان را فراهم نماید، می تواند مورد توجه قرار گیرد.

    بنابراین، در این پژوهش تلاش می شود ضمن بررسی رابطه، میزان اثرگذاری عملکرد مدیریت شهری بر کیفیت زندگی از نگاه شهروندان مورد مطالعه قرار گیرد. امروزه آلودگی های صوتی و بصری و اشفتگی های ساختاری جز جدایی ناپذیر شهرهای بزرگ مدرنیته شده است این موضوع چنان با تعریف ساختارزندگی شهری عجین شده که گویی نابسامانی های از ملزومات زندگی شهرنشینی مدرن هستند دراین میان نما به عنوان یکی از مهمترین عناصر منظر از اهمیت ویژه ای برخوردار است مساله نما و منظر شهری و تاثیر روحی و روانی آن برشهروندان از یک سو اثار زیانبار محیطی حاصل ازآلودگی های بصری از سوی دیگر اذهان را به سمت اندیشیدن تدبیری برای بهبود کیفیت بصری و رضایتمندی شهروندان سوق می دهد تا ضمن کاهش آشفتگی های شهری دررفع آثار و پیامدهای زیانبار زیست محیطی گامی موثر برداریم.

    مدیریت شهری نقش مهمی در موفقیت برنامه ها و طرح های توسعه شهری دارد و موظف است برای شهروندان برنامه ریزی های مطلوب داشته و فعالیت های شهری را سازماندهی کند همچنین بر فعالیت های انجام شده نظارت کرده و برای انجام بهینه امور ایجاد انگیزه کند.

    طرفداران نظریه توسعه شهری با تاکید بر ضرورت اجرای پروژه های منطقی سعی بر توجه به تمام جنبه های اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و کالبدی طرح ها دارند و برای رسیدن به شهر آرمانی باید تعمق و تعامل بین این بخشها انجام شود، بنابراین با توجه به اهمیت پایداری در اهداف توسعه شهرها، دامنه گسترده ای از مجموعه نیازهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، اکولوژیک و کالبدی برای حرکت به سوی پایداری میتواند در قالب شاخص های پایداری شهر تعریف و محقق شود، از این رو پرداختن به نقش مدیریت شهری در توسعه شهری و توسعه خدمات شهر دارای اهمیت فراوانی است .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها