• انتخاب، ارزیابی و رتبه بندی پروژه ها با تلفیق دو رویکرد dea دو مرحله ای توسعه ای و ahp فازی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/31
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/05
    • تعداد بازدید: 150
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    انتخاب، ارزیابی و رتبه بندی پروژه ها با تلفیق دو رویکرد dea دو مرحله ای توسعه ای و ahp فازی

    یکی از فعالیتهای کشورهای در حال توسعه برای ساخت زیربناهای اقتصادی خود، اجرای طرح های عمرانی زیربنایی است که باعث بهبود وضعیت اقتصادی و مبادلات تجاری خواهد شد. شرکت های پیمانکاری، از مهم ترین عوامل اجرایی این پروژه ها در هر کشوری می باشند که در آن ها، به عنوان سازمانهایی پروژه محور، انتخاب، ارزیابی و رتبه بندی پروژه ها به عنوان یکی از مهمترین تصمیمات در سطح مدیریت ارشد سازمان مطرح می باشد.

    در این پژوهش که از بعد هدف، کاربردی بشمار می رود ، به دنبال ارائه یک الگوی مناسب انتخاب، ارزیابی و رتبه بندی می باشیم. روش حل مسیله در آن استفاده توام از روش کیفی و کمی با استفاده از تکنیک های dea و ahpfuzzy می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل 7 پروژه منتخب یک شرکت بین المللی است. با استفاده از تکنیک dea ، کارایی هر یک از واحدهای تصمیم گیرنده بدست آورده و وزن های بدست آمده در dea ، برای تکنیک ahp فازی استفاده شدند.

    در این الگو علاوه بر ارزیابی و رتبه بندی، واحدهای تصمیم گیری کارا را به عنوان الگوی واحدهای تصمیم گیری ناکارا تعیین می کند و راهکارهای استراتژیک بهبود کارایی را در زمینه توسعه واحدهای تصمیم گیری پیشنهاد می دهد. همچنین در این پژوهش، برای غلبه بر داده های مبهم جهان واقعی از محیط فازی استفاده شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها