• شناسایی پروتکل های مخابراتی براساس اثر انگشت با استفاده از هوش مصنوعی و استخراج محتوا

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/31
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/05
    • تعداد بازدید: 129
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    شناسایی پروتکل های مخابراتی براساس اثر انگشت با استفاده از هوش مصنوعی و استخراج محتوا

    هدف اصلی این مقاله، شناسایی و تفکیک انواع پروتکل های مخابراتی بر اساس اثر انگشت (تصویر) مختص هر پروتکل می باشد. هر یک از پروتکل های مخابراتی براساس ویژگی هایش از جمله نوع مدولاسیون، پهنای باند، فرکانس کاری و ... دارای یک مشخصه خاص به نام اثر انگشت می باشند.

    اثر انگشت هر پروتکل به صورت انباشت موازی طیف (فرکانس) سیگنال در زمان های مختلف ساخته می شود، که نتیجه آن تشکیل یک تصویر با شدت پیکسل های مختلف به ازای توان (دامنه)های متفاوت توسط نرم افزار مربوطه می باشد. با توجه به تعدد پروتکل های مخابراتی متفاوت و لزوم شناسایی هر کدام به منظور بکار گیری در برنامه های خاص، مسئله شناسایی و تفکیک آنها ضروری می باشد.

    با توجه منحصر بفرد بودن اثر انگشت مربوط به هر پروتکل، پایگاه داده جهت کار با شبکه های عصبی (ساده و پیچیده) با مشکل جدی مواجه است. در نتیجه جهت شناسایی تصاویر از روش های سنجش شباهت همانند الگوریتم بازیابی تصویر براساس محتوای تصویر (cbir) استفاده می شود که از ویژگی های سطح پایین همچون رنگ، بافت، شکل و.. جهت مقایسه و شناسایی تصاویر استفاده شده است. در این مقاله الگوریتم cbir با تکیه بر مدل رنگ و بافت تصویر جهت شناسایی تصویر پیاده سازی شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها