• بهداشت روانی ضرورت سلامت جوامع

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/04/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/07
    • تعداد بازدید: 119
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۹۰۳۳۸۴۵۱۶۷

    بهداشت روانی ضرورت سلامت جوامع

    سلامت روان به معنای حالت بهینه خوب بودن جسمی، روانی و اجتماعی می باشد که بر اساس مفهوم آن شامل ادراک خود کارآمدی، استقلال و خود مختاری، شایستگی و کفایت، تسلط بر محیط و هدفمندی در رشد فردی و زندگی است و به عبارتی فرد نسبت به توانایی های خود آگاه است و قادر است با استرس های معمول زندگی مدارا کند، احساس مسئولیت بیشتری دارد و از چالش های زندگی فرار نمی کند و با درایت و تدبیر بر مشکلات غلبه می کند و در نهایت عملکرد مثبت در اجتماع دارد.

    سلامت روان مردم یک جامعه نیاز اصلی و اساسی جوامع پیشرفته و یا در حال توسعه است، موضوعی که چنانچه به آن توجه نشود به اندازه ای قدرت دارد که می تواند توسعه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جامعه را تحت تاثیر قرار دهد. سلامت اجتماعی با سلامت روان افراد جامعه پیوندی ناگسستنی دارد و بدون سلامت روان هیچ وجه فردی نمی تواند تعامل خوبی با دیگران داشته باشد و یا کمک به همنوعان کند و در مواقعی از دیگران کمک بگیرد.

    سلامت روان یکی از مهمترین شاخصه های سلامت و بهداشت یک جامعه محسوب می شود. برخورداری از این نعمت الهی در داشتن زندگی آسوده و دستیابی به اهداف عالیه حائز اهمیت زیاد است. محرومیت از این موهبت، انسان ها را دچار مشکلات عدیده ای خواهد کرد . سلامت روان به معنای اجرای موفقیت آمیز عملکرد روانی است که منجر به فعالیت های سازنده، برقراری ارتباط با سایر افراد جامعه و توانایی تطبیق با تغییرات یادگیری و اعتماد به نفس می شود. سلامت روان عبارت است از سازش فرد از جهان اطرافش در حداکثر امکان؛ به طوری که باعث شادی و برداشت مفید و موثر او به طور کامل شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها