• نقش بحران کرونا در شیوه زندگی افراد شهری (نمونه موردی شهر تهران منطقه 8 )

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/07
    • تعداد بازدید: 177
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    نقش بحران کرونا در شیوه زندگی افراد شهری (نمونه موردی شهر تهران منطقه 8 )

    هدف اصلی این تحقیق بررسی نقش بحران کرونا در شیوه زندگی افراد شهری (نمونه موردی شهر تهران منطقه 8 ) می باشد. در این تحقیق تاثیر کرونا بر شیوه رفتار جمعی، کنش ها و واکنش های اجتماعی، آداب و رسوم ، رفتار ارتباطی افراد ، دید و بازدید ها در نظر گرفته شده است. بحران کرونا شیوه زندگی افراد شهری که در این بین منطقه 8 تهران به دلیل وضعیت بحرانی تر، به طور قابل توجهی تغییر داد. اپیدمى کرونا تلنگرى بود که از یک سو بشر را به بازخوانى و بازاندیشى در سبک زندگى فراخوانده و از دیگر سو، شرایطى را رقم زده که سبک جدیدى از زندگى به اجبار بر جوامع انسانى حاکم شود.

    محدود شدن ارتباطات و تعاملات چهره به چهره افراد با یکدیگر، تعطیل شدن اجتماعات، ارتقاى سطح بهداشت فردى و عمومى مثل شست وشوى مکرر دست ها، استفاده از ماسک و دستکش هاى بهداشتى، حفظ فاصله از دیگران و رعایت دیگر پروتکل هاى بهداشتى، اصلاح الگوى مصرف جامعه، ارتقاى سرمایه اجتماعى و افزایش میزان همدلى و همنوایى اجتماعى و توجه بیشتر به طبقات فرودست جامعه، تغییر نوع سرگرمى ها، تعطیلى مراکز و اماکن مقدس مذهبى، زیست اجتماعى نوین در بستر فضاى مجازى و ارتقاى سطح سواد رسانه اى، کاهش تردد مسافرت هاى هوایى، زمینى و دریایى، خرید و فروش هاى اینترنتى، همگرایى بیشتر اعضاى خانواده، رشد فرهنگ کتابخوانى، تماشاى بیشتر سریالها و فیلمهاى سینمایى، سوق یافتن ورزش ها از نوع جمعى به نوع انفرادى، کاهش مدگرایى، برگزارى دوره هاى آموزشى از راه دور و بسیارى امور دیگر از این قبیل، تغییرات بسیارى را در سبک زندگى انسانها به وجود آورده است.

    نتایج کلی تحقیق نشان می دهد که سبک زندگى در جهان تغییر کرده و سبک زندگى پساکرونا متفاوت با دوران پیشاکرونا خواهد بود. از این رو در کنار درس گرفتن از مشکلات بزرگى چون معضل کرونا باید الگوهاى زندگى خود را تغییر دهیم و در آنها بازنگرى و بازاندیشى کنیم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها