• تقابل فرهنگ رسانه ای و خرده فرهنگ ها

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/07
    • تعداد بازدید: 192
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    تقابل فرهنگ رسانه ای و خرده فرهنگ ها

    هدف این تحقیق تقابل فرهنگ رسانه ای و خرده فرهنگ ها می باشد که به روش کتابخانه ای انجام شده است. رسانه ها از طریق معرفی هنجارهای خاص اجتماعی و الگوها می توانند باعث همنوایی، همسویی و به نوعی فرهنگ سازی در بین افراد جامعه شوند. رسانه در ارتباط خود با فرهنگ، نه تنها به کانال (مسیر) ارتباطی، که فراتر از آن، به اصل پیام بدل شده است، بلکه پیامی که نه تنها بر پایه شناخت، که بر اساس قدرت هم مبادله می شود و در صدد تغییر ساختارهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و برقراری نوعی از همسان سازی فکری و رفتاری است.

    این حرکت ارتباطی - فرهنگی مهمترین شاخص عملکرد رسانه ها در صحنه های گوناگون فردی، اجتماعی و میان فرهنگی است. یافته ها نشان داد رسانه میتواند تلویزیون، فیلم ویدیویی، رسانه های مکتوب، ماهواره و اینترنت باشد. از دیگر سو، رسانه میتواند پوشاکی باشد که معرف هویت و سبک زندگی افراد است.

    اگر هویت اجتماعی افراد را مجموعه ارزشها، نگرشها و باورها بدانیم، قطعا میان سبک زندگی که یکی از مولفه های آن الگوی مصرف پوشاک یا مد است، میتوان توان خویشاوندی ساختاری یافت. توجه به کارکردهای رسانه ها در هر کشور ، اهمیت بسیار زیادی دارد و باید با تدوین استراتژی های صحیح در تدوین برنامه های رسانه ها از جمله برنامه های تلویزیون ، تدابیری اتخاذ شود که بتوان از تهدیدات جهانی شدن پرهیز نمود و از نقاط قوت آن بهره گرفت.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها