• مروری بر کاربردهای فیلم های حاوی آنتوسیانین در بسته بندی های فعال و هوشمند

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/17
    • تعداد بازدید: 135
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    مروری بر کاربردهای فیلم های حاوی آنتوسیانین در بسته بندی های فعال و هوشمند

    به طور کلی، ثابت شده است که بسته بندی می تواند تاثیر قدرتمندی و به سزایی در حفظ کیفیت و ایمنی مواد غذایی دارد. مواد بسته بندی امروزی تاثیر بالایی در به حداقل رساندن فساد باکتریایی و شیمیایی مواد غذایی دارند. در این راستا بسته بندی هوشمند مهم ترین و جذاب ترین نوآوری در صنعت بسته بندی موادغذایی به شمار می رود. در سالهای اخیر، توجه روزافزونی به طراحی و توسعه فیلم های بسته بندی فعال و هوشمند مبتنی بر پلیمرها/بیوپلیمرها و رنگ های طبیعی استخراج شده از منابع مختلف گیاهی شده است.

    به عنوان یک شاخص رنگ طبیعی، آنتوسیانین ها (به عنوان رنگدانه های فلاونوئیدی محلول در آب) در طبیعت فراوان هستند که از مزایای سلامتی بالایی مانند خواص ضدالتهابی و ضد دیابتی، سازگاری بالا با سیستم های بیولوژیکی، و همچنین عدم سمیت برخوردار هستند به همین دلیل امروزه به طور گسترده در صنعت بسته بندی موادغذایی مورد مطالعه قرار گرفته اند. شناخته شده است که فعالیت تغییر رنگ حساس به تغییرات ph آنتوسیانین ها برای طراحی فیلم های بسته بندی هوشمند مجهز به نشانگر رنگی طبیعی بسیار مفید است.

    علاوه بر این، آنتوسیانین ها به دلیل خواص بیولوژیکی و عملکردی مانند فعالیت آنتی اکسیدانی و اثر ضدمیکروبی قابل قبول، دارای پتانسیل عالی برای توسعه بسته بندی فعال موادغذایی هستند. در واقع، این ترکیبات فنلی خواص عملکردی خوب و همچنین خواص تغییر رنگ برگشت پذیر (تغییر شده توسط مقدار ph )را از خود نشان می دهند، که می تواند برای توسعه بیشتر فیلم های بسته بندی هوشمند و فعال برای استفاده عملی مفید باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها