• بررسی آلودگی میکروبی انواع پنیر پیتزا تولیدی استان آذربایجان غربی در طی سالهای 1399 لغایت 1401 (در آزمایشگاه کنترل غذا و داروی ارومیه)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/19
    • تعداد بازدید: 273
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    بررسی آلودگی میکروبی انواع پنیر پیتزا تولیدی استان آذربایجان غربی در طی سالهای 1399 لغایت 1401 (در آزمایشگاه کنترل غذا و داروی ارومیه)

    انواع پنیر موزارلا با کاربرد پنیر پیتزا، تاپینگ پیتزا یا پنیر پیتزای پروسس، در صورت فرآوری صحیح می تواند به عنوان یکی از منابع تامین پروتئین، املاح و ویتامینها به ویژه کلسیم و ویتامین d3 ، در افراد جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان به دلیل علاقه مندی به مصرف این گونه فرآورده ها که به اصطلاح فست فود نیز نامیده می شود، مطرح باشد. دریافت کلسیم و ویتامین 3d کافی، از طریق منابع غذایی روزانه، یکی از مهمترین بحث های تغذیه در حال حاضر می باشد که می تواند زمینه ساز پیشگیری از بیماری های مرتبط با پوکی استخوان (استئو پروز)، در سنین میانسالی و کهنسالی باشد.

    ضمن اینکه، پروتئین لبنیات از جمله پنیر که جزء پروتئین های با منشاء حیوانی، می باشد؛ از کیفیت (از نظر تامین اسیدهای آمینه ضروری) و قابلیت هضم (عدم وجود مواد بازدارنده هضم و جذب بر خلاف منابعی مانند پروتئین حبوبات) خوبی برخوردار بوده و می تواند از نظر تامین مصرف پروتئین روزانه افراد مصرف کننده، نقش مهمی را، ایفا نماید. پس با توجه به این قضایا و اهمیت روزافزون مصرف این گونه فرآورده ها، میتوان به ضرورت تامین بهداشت، ایمنی و سلامت این گونه محصولات، پی برد.

    انواع نمونه های پنیر پیتزا، از سطح عرضه استان آذربایجان غربی نمونه برداری و به آزمایشگاه کنترل غذا و داروی ارومیه، ارسال گردید. نمونه های دریافتی مطابق استاندارد 2406 و ضابطه میکروبیولوژی اداره کل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو، از نظر آلودگی میکروبی مورد آزمون، قرار گرفتند. از 85 نمونه ارسالی به آزمایشگاه، 28 نمونه از نظر آلودگی به عوامل میکروبی مانند شمارش مخمر، کلیفرم، اشرشیاکلی، کپک و استافیلوکوکوس های کواگولاز مثبت، مثبت و 57 نمونه از نظر آلودگی به عوامل میکروبی مورد آزمون، منفی بودند. همه نمونه های ارسالی از نظر آلودگی میکروبی به سالمونلا منفی بودند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها