• دولت سیزدهم و سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/20
    • تعداد بازدید: 140
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    دولت سیزدهم و سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز

    در کشوری مانند ایران که اقتصاد آن بر پاشنه ی صنایع نفت و گاز می چرخد، جذب سرمایه گذاری خارجی از اهمیت دوچندانی در جهت رونق بخشی به اقتصاد کشور و ترمیم زخم های اقتصادی برخوردار است. از این رو فضاسازی مناسب برای جذب سرمایه گذاری خارجی ضرورتی اجتناب ناپذیر بوده و باید به آن توجه ویژه ای داشت. همچنان که شاهد اجرای برنامه ششم توسعه در سال 1401 هستیم، تامین منابع از طریق جذب سرمایه گذاری خارجی و رسیدن به رشد 8 درصدی سالانه، بخشی مهم از برنامه اقصادی دولت می باشد.

    پژوهش پیش رو با هدف بررسی چالش های دولت سیزدهم در صنعت نفت و گاز و با روش تحلیل ثانویه و با استفاده از اسناد و منابع کتابخانه ای، داده ها و اطلاعات پژوهش های پیشین انجام شده و نتیجه گرفتیم که سرمایه گذاری خارجی نقش حیاتی و مهمی در صنعت هر کشوری ایفا می کند و نه تنها باعث رشد و شکوفایی در حوزه ی سرمایه گذاری و اقتصاد آن کشور می شود بلکه زمینه رشد، ترقی و بهبود سایر بخش ها مانند تکنولوژی، مدیریت، محیط زیست و ... را نیز فراهم می کند.

    جمهوری اسلامی نیز با یک برنامه ریزی مدون و دقیق و با اتکا به تخصص گرایی و نیازسنجی در صنعت نفت و گاز بایستی شرایط ورود سرمایه گذار خارجی را فراهم کرده و آنها را به میز مذاکر بکشاند. ضمن اینکه با نیم نگاهی به مذاکرات برجام، مقدمات رفع تحریم ها و به تبع آن گشایش مسیر دیپلماسی اقتصادی و جذب سرمایه گذار را نیز فراهم و مهیا کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها