• رابطه ی فضای سایبر با خشونت کودکان

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/20
    • تعداد بازدید: 131
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    رابطه ی فضای سایبر با خشونت کودکان

    تأثیر رسانه ها بر مخاطبان آنها بر هیچ کس پوشیده نیست. در این میان، رسانه ها (فضای سایبر، بازی های کامپیوتری و آنلاین، تلویزیون و فیلم های ویدئویی) بیشترین تاثیر را بر کودکان و نوجوانان می گذارند. به تصویر کشیده شدن بیش از اندازه ی مسائل جنسی، خشونت، مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی در رسانه های غربی مشکلات بسیاری را برای خانواده ها به وجود آورده است. کودکان با الگو برداری از شخصیت های رسانه ای و تبلیغات، دچار تغییرات رفتاری می شوند و روز به روز از تعلیمات خانوادگی خود دور می افتند.

    پژوهش حاضر جامعه ی کنونی ایران را مد نظر قرار داده و با بررسی عواملی که باعث تشدید خشونت ذیل عنوان فضای سایبر در ارتباط با کودکان می شود می پردازد.از این رو روش تحقیق در پژوهش حاضر توصیفی - تحلیلی است.

    در حال حاضر فضای سایبر در بُعد جامعه پذیری نقش بسیار حساس و بارزی دارد؛ اما خطاهایی که می تواند این فضا را از ابعاد مثبت به منفی تغییر دهد ؛ نحوهی استفاده از آن است؛ اینکه بلحاظ عدم کنترل کودکان در خصوص تربیت، بازی و آموزش فاقد مهارت های لازم هستیم و فقط می خواهیم آن را از یک بُعد حل و فصل کنیم و آینده را به خوشیِ گذرای امروز نادیده می گیریم؛ نقصی است که در این پژوهش تحت عناوین مختلف از جمله محروم شدن کودکان از بازی های پر تحرک ، رفتارهای تخریبی و پرخاشگرانه و در بُعد مجازی؛ حساسیت زدایی، گمنامی و ... پرداخته شده؛ عدم آموزش والدین که اساسی ترین بخش آموزش کودکان است نادیده گرفته می شود و نسلی تربیت می شوند که خشونت بارزترین وجههی ضد اجتماعی آنهاست، از این رو قرارداد اجتماعی گاها نادیده گرفته می شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها