• تبیین ارتباط بین سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی با یکپارچگی زنجیره تامین مطالعه موردی : شهرک صنعتی آبیک

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/22
    • تعداد بازدید: 77
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    تبیین ارتباط بین سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی با یکپارچگی زنجیره تامین مطالعه موردی : شهرک صنعتی آبیک

    شرکتها برای حفظ قدرت رقابت خود در این محیط تجاری به دنبال راهکارهای جدیدی می گردند؛ روشی که بتوانند به وسیله آن از ظرفیت ها و منابع موجود بیشتر استفاده کنند و موجودی در گردش خود را کاهش دهند. این موضوع، دستیابی به اهداف فوق را دشوار می سازد. با این نگاه و با توجه به هدف اصلی تحقیق که "بررسی ارتباط میان ارتباط بین سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی با یکپارچگی زنجیره تامین" است، تحقیق حاضر انجام شده است.

    روش تحقیق پژوهش حاضر از نظر هدف، توصیفی و از نوع مطالعه تحلیلی است. از ابزار پرسشنامه و طیف لیکرت برای اندازه گیری شاخص های تحقیق استفاده شده است. این ابزار با استفاده از روایی صوری و همگرا و پایایی ضریب الفاکرونباخ و ترکیبی مورد بررسی قرار و تائید گردید. جامعه آماری تحقیق خبرگان و مدیران شرکت های صنعتی فعال در حوزه صنایع غذایی شهرک صنعتی آبیک است که بر اساس نمونه گیری تصادفی و جدول مورگان، 155 نفر پرسشنامه تحقیق را تکمیل کردند. نتایج حاصل از پژوهش نشان می دهد؛ رابطه قوی بین مزایای اجرای سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی و یکپارچگی مدیریت زنجیره تامین در شهرک صنعتی مورد مطالعه وجود دارد و اثرات موثر برنامه ریزی منابع سازمانی بر روی زنجیره تامین صنعت مورد مطالعه منجر به شایستگی کلی بهتر مدیریت زنجیره تامین می شود.

    همچنین، داده ها، تاثیر مزایای مدیریت و فرآیند کسب وکار بر یکپارچگی فرآیند برنامه ریزی و کنترل را تایید نکردند. با توجه به نتایج پژوهش، پیشنهادهای اصلی تحقیق توجه به شاخص های مرتبط به برنامه ریزی منابع سازمانی است. از این نگاه پیشنهادهایی همچون بهبود اطلاعات مدیران و کاربران دیگر درباره قابلیت های سیستم جدید برنامه ریزی منابع سازمانی است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها