• بررسی رابطه بین عدالت سازمانی با رضایت شغلی کارکنان با توجه به نقش میانجی گری کیفیت زندگی کاری و تعهد سازمانی در سازمان صدا و سیما

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/22
    • تعداد بازدید: 146
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    بررسی رابطه بین عدالت سازمانی با رضایت شغلی کارکنان با توجه به نقش میانجی گری کیفیت زندگی کاری و تعهد سازمانی در سازمان صدا و سیما

    هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه بین عدالت سازمانی با رضایت شغلی کارکنان با توجه نقش میانجی گری کیفیت زندگی کاری و تعهد سازمانی در سازمان صدا و سیما بوده است. تحقیق حاضر با استفاده از روش توصیفی/ پیمایشی و همبستگی انجام شد. جامعه آماری تحقیق کلیه مدیران ستادی سازمان صدا و سیما بودند که تعداد آنها 420 نفر بود که با بهره گیری از جدول کرجسی و مورگان، 201 نفر به عنوان حجم نمونه تعیین گردید و روش نمونه گیری، تصادفی ساده بوده است.

    داده های تحقیق با روش کتابخانه ای و میدانی گردآوری شده و ابزار مورد استفاده پرسشنامه استاندارد عدالت سازمانی « نیهوف و مورمن »، پرسشنامه استاندارد رضایت شغلی « مینه سوتا »، پرسشنامه استاندارد کیفیت زندگی کاری « والتون » و پرسشنامه استاندارد تعهد سازمانی « آلن و می یر » بوده است. پایایی پرسشنامه ها با استفاده از روش آلفای کرونباخ برای پرسشنامه عدالت سازمانی 0.929 و پرسشنامه رضایت شغلی 0.738 و کیفیت زندگی کاری 0.780 و پرسشنامه تعهد سازمانی 0.923 محاسبه شد و روایی ابزار با روش روایی محتوایی مورد تایید قرار گرفته اند.

    همچنین تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از روش مدلیابی معادلات ساختاری و به کمک نرم افزار لیزرل انجام پذیرفت که نتایج تحقیق حاکی از رابطه مثبت و معنادار بین عدالت سازمانی با رضایت شغلی کارکنان است و کیفیت زندگی کاری و تعهد سازمانی نقش میانجی را در رابطه میان عدالت سازمانی با رضایت شغلی کارکنان ایفا می کنند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها