• ارائه راه حلی جهت بهبود امنیت موبایل با استفاده از سیم کارت

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/27
    • تعداد بازدید: 129
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    ارائه راه حلی جهت بهبود امنیت موبایل با استفاده از سیم کارت

    با توجه به افزایش استفاده ی افراد از موبایل برای کاربردهای مختلف روزمره و به ویژه در زمینه های مربوط به تبادل داده های حساس، (مانند: ذخیره سازی و پردازش اطلاعات شخصی، برنامه های بانکی، پرداخت و سلامت الکترونیکی) برقراری امنیت در این وسیله به یک نیاز حیاتی در جهان تبدیل شده است. بیش از دو دهه است که در رایانه های شخصی و سرویس دهنده ها از فناوری محاسبات مورد اعتماد و فناوری های تامین کننده ی آن مانند ماژول tpm برای حفظ یکپارچگی دستگاه در برابر حملات نرم افزاری استفاده می شود.

    با این وجود، پیاده سازی کارکرد tpm در دستگاه های موبایل به دلیل کمبود فضا، کمبود قدرت پردازشی و مصرف زیاد توان با چالش های از لحاظ کارآیی و امنیتی مواجه است. در این پژوهش، ماژول سیم کارت و فضای ابری اپراتورهای دستگاه موبایل، به عنوان راه حلی برای پیاده سازی سخت افزاری کارکرد tpm در دستگاه های موبایل مورد بررسی قرار گرفته است.

    در این مقاله ابتدا مروری بر مفاهیم محاسبات مورد اعتماد و تالش های صورت گرفته توسط برخی شرکتها جهت پیاده سازی این فناوری در موبایل صورت پذیرفته است. در ادامه راه حل پیشنهادی مبتنی بر سیم کارت و ابر مورد اعتماد اپراتور موبایل بیان شده و پروتکلهای امنیتی پیشنهادی (جهت ارتباط اولیه و احراز هویت بین موجودیتها) با استفاده از زبان رسمی proverif شبیه سازی شده است. در آخر، راه حل پیشنهادی با راه حل های مشابه در این زمینه، از لحاظ جنبه های برتری و نکات ضعف مورد مقایسه قرار گرفته است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها