• جستجوی مبتنی بر عبارات منظم در متن رمزشده

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/27
    • تعداد بازدید: 142
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    جستجوی مبتنی بر عبارات منظم در متن رمزشده

    هزینه های زیرساختی مدیریت داده ها از یک سو و ظهور پدیده ی کلان داده از سوی دیگر، اشخاص و سازمانها را به سمت برون سپاری داده سوق داده است. این رویکرد با چالش ها و مخاطرات امنیتی قابل توجهی مواجه است.

    یکی از مهمترین مخاطرات امنیتی در این رویکرد، عدم اطمینان به مدیریت سامانه ابری است؛ در این مقاله، فرض براین است که ارائه دهندگان خدمات ابری امین اما کنجکاو هستند؛ بنابراین به منظور اعمال تمهیدات امنیتی، باید داده ها در سمت کارسپار رمز شده و به سمت کارپذیر ارسال و ذخیره گردد، همچنین داده ها در مقابل حمالت خارجی و نفوذهای داخلی محافظت خواهند شد هدف از این پژوهش، ارائه یک راهکار برای جستجوی عبارات منظم بر روی داده های رمزشده است (پیاده سازی عملگر like رمزشده)، به گونه ای که عبارات منظم مورد درخواست کاربر به صورت رمزشده به سمت dbms ارسال شده و روی داده های رمز شده اعمال می گردد، سپس وجود یا عدم وجود داده ها به کاربر مربوطه اطلاع داده می شود و در ضمن تلاش می شود مالک های امنیتی و بهینگی در حد مطلوب برآورده شوند.

    منظور از مالک های امنیتی، حفظ محرمانگی یا عدم نشت اطلاعات از داده های رمزشده و پرسمان کاربر می باشد و منظور از مالک های بهینگی، وجود کمترین سربارهای پردازشی و ذخیره سازی در سمت کاربر و عدم نیاز به تغییر زیرساخت کاربر و همچنین کاهش زمان پاسخ به پرسمان است. اگرچه در پژوهش های گذشته در این زمینه نیز فعالیت هایی صورت گرفته شده است، اما پیاده سازی آنها در محیط واقعی چندان بهینه به نظر نمی رسد. در حالی که در ارزیابی های نمونه ی آزمایشگاهی این پایان نامه ملاحظه می شود، راهکار ارائه شده قابلیت استفاده در محیط واقعی را دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها