• مروری بر ردیابی اهداف با استفاده از پردازش تصویر و روش های اخیر آن

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/28
    • تعداد بازدید: 107
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    مروری بر ردیابی اهداف با استفاده از پردازش تصویر و روش های اخیر آن

    در این تحقیق به بررسی مقالات منتخبی در حوزه پردازش تصویر پرداخته شد در این مقالات از بررسی ردیابی چند هدف بطور همزمان در ترافیک و سایر محیط ها و نمونه های موفق آن اطلاعات قابل قبولی ارائه می گردد . در مسیر mot مشکلاتی نیز وجود داشته که به مرور زمان و با پیشرفت علم پردازش تصویر و نیز استفاده از تکنیک های مناسب مرتفع گردیده است. در حوزه علوم پزشکی با استفاده از بسته نرم افزاری مدولار امکان بررسی اطلاعات بصورت آنلاین را خواهند داشت.

    کاربران می توانند با استفاده از یک پروتکل ارتباطی استاندارد و انعطاف پذیر، پیاده سازی های موجود الگوریتم های ردیابی بصری را با کمی تلاش اضافی ادغام کنند. استفاده از رزبری پای جهت پردازش تصویر و کتابخانه opencv از جمله موارد مورد بررسی است. همچنین از یک ویژگی دید پرسرعت برای تسریع این محاسبات استفاده می شود. یعنی، فرض شده که جابجایی های بین فریم های متوالی به طور چشمگیری در یک بازه اکتساب فریم کوتاه تغییر نمی کند.

    در سه مقاله ، الگوریتم هایی ارائه شد که بر اساس آن ، نرخ شناسایی اهداف مد نظر بالاتر مدلهای مشابه بود البته نقاط ضعفی هم داشت تاکید بر درنظر داشتن fovدوربین و تشخیص هدف در فضای سه بعدی تاکید دارد که نتایج حاصل از آن که در یک نرم افزار توسعه بازی شبیه سازی شده است ، در انتهای مقاله گزارش شده است. ضمن اینکه یک سیستم تشخیص زمین لغزش نیمه خودکار (salad) منبع باز با استفاده از obiaو یادگیری ماشین ایجاد شد و بصورت پیکربندی شده برای اجرا در محیط لینوکس، از بسته ها و ماژولهای مختلف منبع باز پایتون استفاده نمود.

    از جمله موراد بررسی در این تحقیق ، ارائه یک روش تطبیق ویژگی جدید است که مدل تطبیق ویژگی کلی و جزئی را بین دو جعبه مرزی ترکیب می کند تا اندازه گیری شباهت بین آنها را بهبود بخشد.الگوریتم های ردیابی تک شی را بر اساس فیلترهای همبستگی و یادگیری عمیق خلاصه می کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها