• شیوه ای نوین برای بخش بندی تصویر قرنیه چشم جهت استفاده در یک سیستم بیومتریک برپایه الگوریتم رزنیک، تبدیل هاف و الگوریتم لبه یابی کنی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/28
    • تعداد بازدید: 125
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    شیوه ای نوین برای بخش بندی تصویر قرنیه چشم جهت استفاده در یک سیستم بیومتریک برپایه الگوریتم رزنیک، تبدیل هاف و الگوریتم لبه یابی کنی

    امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش تعداد کاربران و بهبود سیستم های پردازشی نیاز به ارائه روش های نوین بیومتریک بیش از پیش احساس می شود. یکی از این شیوه ها که امکان تقلب را بسیار کم می کند، استفاده از عنبیه چشم برای ایجاد یک بیومتریک منحصر به فرد در فرایندهای تشخیص هویتی است که در آنها دقت و محدود کردن امکان تقلب بسیار مهم است.

    تا کنون شیوه های متعددی برای تشخیص یا تایید هویت پیشنهاد شده که هرکدام مزایا و معایب مخصوص به خود را داشتند در این مقاله قصد داریم یک سیستم بیومتریک شناسایی و احراز هویت، بر اساس ویژگی های منحصر به فرد خاصی که توسط یک فرد در اختیار دارد، ارائه دهیم. تشخیص عنبیه یک روش شناسایی بیومتریک است که از تشخیص الگو بر روی تصاویر عنبیه استفاده می کند. با توجه به الگوهای اپی ژنتیک منحصر به فرد عنبیه، تشخیص عنبیه به عنوان یکی از دقیق ترین روش ها در زمینه شناسایی بیومتریک شناخته می شود.

    یکی از مراحل بسیار مهم در سیستم تشخیص عنبیه بخش بندی آن است چرا که این فرایند به طور قابل توجهی بر دقت استخراج ویژگی عنبیه تاثیر می گذارد. الگوریتم پیشنهاد شده در این مقاله با تعیین محدوده چشم با استفاده از نگاشت رزنیک ، روش لبه یابی کنی و تبدیل هاف برای تعیین مرکز و شعاع مردمک و عنبیه به کار گرفته می شود. دستیابی به صحت 96.98 درصد در فرایند بخش بندی گواهی بر عملکرد خوب روش پیشنهادی در قیاس با سایر روش های مورد مقایسه دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها