• تجزیه و تحلیل ریسک های رقابتی در راستای بقای شرکت های دولتی

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/21
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/07/10
    • تعداد بازدید: 115
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09216189337

    تجزیه و تحلیل ریسک های رقابتی در راستای بقای شرکت های دولتی

    رشد و تعالی همواره دغدغه اصلی سازمان ها بوده و هست. تلاش متفکران و اندیشمندان مدیریت و تئوری های سازمان در توسعه مفاهیم مدیریت و اداره سازمانها همه برای یک هدف بوده و آن هدف، تلاش برای بقا است. سازمانها ناچارند که همواره به دنبال رویکردها و ابزارهای نوینی باشند که تضمین کننده رشد و توسعه آنها در بازار رقابت باشد. یکی از مهمترین فاکتورهای بقا و پیشرفت شرکتها در محیط پویای امروزی، رقابت پذیری آنها است.

    ویژگی اساسی این محیط تغییر و عدم اطمینان است. بقای شرکت های دولتی در سال های اخیر در میان دانشگاهیان توجه فزایندهای را به خود جلب کرده است. این مقاله بررسی می کند که چگونه ویژگی های یک شرکت دولتی بر شانس ورشکستگی، خریداری شدن و خصوصی شدن آن تاثیر می گذارد. در این مطالعه، یک مدل ریسک های رقابتی برآورد شده است.

    نتایج ما نشان می دهد که شرکتهای بزرگتر در برابر ورشکستگی آسیب پذیرتر هستند و شرکتهای با رشد سریع احتمال بیشتری برای خریداری شدن دارند. ما همچنین نشان می دهیم که کم ارزش گذاری یک محرک کلیدی برای خصوصی شدن است. علیرغم هزینه کم اعطای نمایندگی به دلیل ساختار مالکیت متمرکز، تمایل شرکت های دولتی به خصوصی شدن همچنان با سطح جریان نقدی آزاد، افزایش می یابد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها